۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 307594

یک کارشناس اجتماعی گفت: گرایش زنان به مصرف مواد مخدر به یک معضل جدی واساسی تبدیل شده ومیزان اعتیاد زنان به دلایل گوناگون از جمله مصرف داروهای لاغری، زیبایی و....افزایش یافته است که باید توسط کارشناسان وصاحب‌نظران در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

علل گرایش زنان به مواد مخدر صنعتی

" مهرداد هوشمند" در گفت‌وگو باایسنا، منطقه همدان اظهار کرد: تنوع مخدرهای صنعتی و شیمیایی و شیوع و افزایش مصرف آن در جامعه مخصوصاً در بین زنان نگرانی‌هایی را در جامعه و خانواده‌ها ایجاد نموده و سلامت وتربیت فرزندان را با چالش‌ها ومشکلاتی مواجه ساخته است.

 

هوشمند در رابطه با علل و عوامل گرایش زنان به مصرف مواد مخدر صنعتی گفت: عوامل و شرایط گوناگونی در گرایش و مصرف مواد مخدر تاثیرگذار است که این دلایل عمدتا اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روانی است که توجه به این عوامل و شرایط در پیشگیری وکنترل اعتیاد موثر است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از دلایل نظیر مصرف داروهای زیبایی ولاغری، عدم شناخت و آگاهی کافی از زیان‌ها و عوارض مخدرهای صنعتی، افزایش تبلیغات غیرواقعی و کاذب شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی و اینترنتی، کمبودهای عاطفی و روحی، تضعیف باورهای دینی و مذهبی، نبود الگوهای مناسب در زندگی، ضعف و مهارت نه گفتن و... در گرایش زنان به اعتیاد تاثیر گذار است که باید در این زمینه راه‌های عملی و کاربردی توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی واجتماعی ارائه شود.

هوشمند تصریح کرد: اعتیاد زنان می‌تواند به دوام و سلامت خانواده لطمه وارد کند به همین جهت افزایش آمار زنان معتاد، هشدار و تهدیدی جدی برای قوام خانواده و تربیت فرزندان است.

وی افزود: برنامه‌هایی نظیر ارتقا مهارت‌های زندگی، آموزش و تقویت مهارت نه گفتن، افزایش آگاهی و شناخت زنان و خانواده‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده در مدارس و مساجد، تهیه برنامه‌ها و فیلم‌های آموزشی و تربیتی توسط رسانه‌های جمعی واطلاع‌رسانی و آگاهی‌ بخشی توسط دانشگاه‌ها و مدارس، تقویت باورها و اعتقادات دینی و مذهبی خانواده‌ها و....در دستور کار و اولویت نهادها و سازمان‌های ذیربط فرهنگی و اجتماعی و دانشگاه‌ها و مدارس و مسئولان قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.