قدس آنلاین – رها واعظی: اگر شما از آن دسته کسانی هستید که برای تبدیل تبلت آندرویدی خود به یک لپ تاپ ویندوزی منتظر بودید، اکنون زمان آن فرارسیده است.

تبلت آندرویدی خود را به یک کامپیوتر ویندوزی تبدیل کنید

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، کمپانی تراشه سازی Rockchip چین، به تازگی تراشه یی را توسعه داده که با آندروید 5.1 سازگار بوده و Light Work OS نام گرفته است.

این تراشه دارای قابلیت ایجاد دسکتاپ ویندوز بر روی تبلت بوده و تمام ویژگی های ویندوز از جمله نوار وظیفه، منوی استارت و اجرا برنامه های قابل نصب بر روی ویندوز می باشد.

البته تا کنون تنها یک تبلت به این تراشه مجهز و امتحان شده است.

تبلت مجهز به این تراشه Pipo P9 نام دارد و دارای صفحه نمایش 10.1 اینچی با رزولیشن 1920 در 1200 پیکسل می باشد.

این تبلت دارای رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی می باشد و دارای یک رول منحنی برای تغییر برنامه ی تبلت بین ویندوز و آندروید است.

از یک طرف، تبلت های ویندوز 10 دارای تراشه ی Atom اینتل و از طرف دیگر تبلت های آندروید مبتنی بر ARM و دارای قدرت بالایی در اجرای برنامه ها هستند. با این وجود سیستم عامل محبوب تر برای تبلت ها، همچنان ویندوز می باشد.

در کنار همه ی این ها، Surface Pro مایکروسافت، با مدل Surface Pro 4 خود، سطح وسیعی از امکانات یک لپ تاپ تکامل یافته با قدرت بالا را برای کاربران ایجاد کرده است.

هر چند در حال حاضر مدت زمانی را که سیستم عامل Light Work OS دوام می آورد، نمی توان به درستی تخمین زد، اما در ماه های آینده می توان تبلت هایی آندرویدی با این سیستم را در بازار مشاهده کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.