رئیس کمیته ارتباطات مجلس از افزایش ۲۵ برابری میزان بودجه وزارت ارتباطات و فناوری‌های نوین خبر داد.

افزایش ۲۵ برابری بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، رمضانعلی سبحانی فر ظهر امروز در حاشیه افتتاح نخستین دفتر پیشخوان روستایی دولتی و عمومی در روستای ابارش سبزوار با بیان اینکه نخستین مجوز پیشخوان روستایی کشور برای روستای ابارش اخذ شده است، اظهار داشت: باید بتوانیم از خدمات دفاتر بخوصوص دفاتر روستایی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دفاتر پیشخوان دولت در جهت توسعه و ایجاد زیرساخت‌های ارتباطات نقش بسزایی دارند؛ افزود: با بهره برداری از این دفاتر بیش از 300 خدمت  مورد نیاز مردم روستایی به آنها ارائه می‌شود که یکی از مزیت‌های مهم این دفاتر روستایی ارتباط آنها با شبکه دولت است، به طوری که افراد می‌توانند نامه و درخواست‌های خود را از طریق این شبکه به ادارات کل در سطح استان ارسال و پس از دریافت کد، برای پاسخ گیری آن از طریق همین دفاتر اقدام کنند.

سبحانی فر با بیان اینکه حوزه ارتباطات بسیار گسترده است، خاطرنشان کرد: این حوزه بستر توسعه در هر کشور و جامعه محسوب می شود به طوری که جامعه‌ای که از این حوزه بی بهره باشد توسعه یافتگی در آن جامعه بسیار کم و محدود است.

وی با بیان اینکه باید توجه ویژه‌ای به بخش ارتباطات شود، یادآور شد: اعتبارات این بخش از سال گذشته تا کنون از 200 میلیارد تومان به چهار هزار  و 800 میلیون تومان افزایش یافته است.

سبحانی فر با بیان اینکه نگاه مجلس در دو سال اخیر به حوزه ارتباطات تغییر کرده است، عنوان کرد: در پیش نویس برنامه ششم توسعه ایران باید در زمینه ارتباطات به رتبه نخست منطقه در حوزه بانکداری و تجارت الکترونیک،سلامت بانکداری ،خدمات دولتی و عمومی رسیده باشد و در بخش دوم این برنامه به پست به عنوان یکی از مهمترین ارکان ارتباطی تکلیف شده تا جایگاه خود را ارتقادهد و تبدیل به هاب منطقه شود.

وی با بیان اینکه امروز ما باید خدمات دولت الکترونیک و  بانکداری از طریق پست در سراسر کشور گسترش دهیم، افزود: اگر زیرساخت‌های توسعه در این زمینه فراهم نباشد نمی توانیم به اهداف برنامه ریزی شده دست پیدا کنیم.

سبحانی فر در ادامه با انتقاد از عمکرد شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه مخابرات در این مدت از محل در آمدهای خود 10 متر کابل برای یک روستا هزینه نکرده است افزود: این شرکت از سال 88 به بخش خصوصی واگذار شده و همین مسئله سبب شد تا امروز هزینه‌ای برای خدمت به مردم صرف نشود و این موضوع سبب بی انگیزه شدن کارگزاران مخابرات نیز شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال گذشته اعتباری  بالغ بر 300 میلیارد تومان از محل USOبرای توسعه خدمات در مناطق روستایی اختصاص یافته است ادامه داد: متاسفانه معلوم نیست این اعتبارات در کجا و چطور هزینه شده است.

سبحانی فر بابیان اینکه براساس مصوبات گذرانده شده قرار بود از محل اعتبارات USO هزینه برای کابل های به سرقت رفته و اجرای پروژه زمینی کردن کابل ها اختصاص یابد اظهار کرد: براساس این مصوبات قرار بود از این محل اعتباری برای پوشش تلفن همراه در مناطق روستایی اختصاص یابد که  متاسفانه از این محل نیز اعتباری برای طرح ها هزینه نشده است.

وی با اشاره به وضعیت پست نیز عنوان کرد: ما بنا نداریم که شرکت پست به صورت دولتی باقی بماند و نگاه بر این است که شرکت پست از حالت دولتی خارج شود که بر همین اساس تاکنون بیش از 10 بار اساسنامه این شرکت اصلاح شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه نگاه دولت مبنی بر دسترسی آسان مردم به اطلاعات و شبکه‌های ارتباطاتی است، گفت: امروز زندگی بدون اینترنت و شبکه های مجازی میسر نیست و گاهی تعداد اعضای یک گروه از شبکه‌های مجازی از تعداد افراد یک کشور بیشتر است، که این بیانگر نیاز مردم به اینترنت و این شبکه‌ها است.

احمد برادران با بیان اینکه نگاه نرم افزاری دولت باز و شفاف است، افزود: امروز مطالبات مردم از آب، راه، گاز و حوزه‌های این چنینی عبور کرده و گلایه‌ها و انتظارات در حوزه داشتن و یا نداشتن دسترسی به اینترنت است.

وی نقش دفاتر پیشخوان در شفاف‌ سازی عملکرد دولت نقش بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: وجود این دفاتر برای توسعه منطقه مهم و ضروری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.