قدس آنلاین - تبریز: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: شخصیت استاد شهریار را می‌توان در دو بعد خلاصه کرد، یکی اوایل شروع به کار که وارد عرصه شعر و شاعری شد و بعد دیگر اواخر عمر استاد است که در این برهه از زندگی بیشتر در مورد انقلاب و امام و بسیج شعر گفته‌اند.

تشریح ابعاد زندگی شهریار توسط آیت‌الله شبستری

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی استاد شهریار اظهار داشت: شهریار نه تنها از مفاخر آذربایجان بلکه از مفاخر شیعه و جهان اسلام است و اشعار وی نه تنها در آذربایجان بلکه در ایران و  تمام کشورهایی که با زبان آذری آشنا هستند، جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: شخصیت استاد شهریار را می‌توان در دو بعد خلاصه کرد، یکی اوایل شروع به کار که وارد عرصه  شعر و شاعری شد و بعد دیگر اواخر عمر استاد است که در این برهه از زندگی بیشتر در مورد انقلاب و امام و بسیج شعر گفته‌اند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: در حال حاضر مهم‌ترین مورد ابتلا جامعه، مسایل دینی و مذهبی است که بیش از پیش از جانب غرب مورد هجوم قرار گرفته و با جنگ نرم در صدد ضربه زدن به ارزش های دینی و مذهبی است.

وی تصریح کرد: وظیفه ما در این خصوص این است که در مراسم و تجلیل‌های که از بزرگان و مفاخر برگزار می‌شود، بیشتر به بعد دینی و مذهبی و ابعاد آموزنده زندگی این چهره‌ها بپردازیم که این نگاه به طور حتم به نفع نظام و جامعه است.

آیت‌الله شبستری در ادامه گفت: در کنگره شهریار نیز باید به بعد مذهبی و انقلابی که در آثار شهریار دیده می‌شود، توجه بیشتری صورت گیرد و با انتشار کتاب و جزوه‌های که بعد مذهبی و انقلابی دارند، اهمیت ویژه این موضوع نمایان شود چرا که شهریار اشعار حکمت‌آمیزی هم به زبان ترکی و هم به زبان فارسی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مجموعه حیدر بابا از آثار فاخر شهریار محسوب می‌شود، اظهار داشت: امیدواریم که کنگره‌ای فاخر متناسب با نام و جایگاه شهر اولین‌ها برگزار شود و امیدواریم اهمیت دادن به ارزش‌های واقعی شعر شهریار، در حفظ انقلاب و نشر آثار این شاعر فقید در شرایط فعلی کشور مفید و موثر واقع شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.