قدس آنلاین یزد - در نشست هیئت دولت آئین نامه ایجاد، اصلاح و تکمیل، درجه بندی و چگونگی بهره برداری تاسیسات گردشگری بر اساس پیشنهادات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به تصویب رسیده است

گردشگری به عنوان یک صنعت شناخته می شود

به گزارش قدس آنلاین از یزد، سیدمصطفی فاطمی با توجه به ایجاد دغدغه برای تاسیسات گردشگری مبنی بر شمول آنها در ذیل قانون نظام صنفی اظهار داشت: در نشست هیئت دولت در مورخ 4شهریور آئین نامه ایجاد، اصلاح و تکمیل، درجه بندی و چگونگی بهره برداری تاسیسات گردشگری بر اساس پیشنهادات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به تصویب رسیده است.

وی افزود: با این مصوبه هیات وزیران مجموعه گردشگری به عنوان یک صنعت شناخته می شود و طی آن تاسیسات گردشگری به صورت شفاف تعریف شده است.

فاطمی  خاطرنشان ساخت: آئین نامه مصوب شده در نشست اخیر هیات دولت دارای سابقه ای از سال 1368 می باشد و تاکنون 10 بار مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفته است که مطالعات برای آخرین بازبینی صورت گرفته از یکسال پیش آغاز و نهایتا درجلسه 4 شهریور هیات محترم وزیران به تصویب رسید.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه امروز کشور در شرایط خاص و ویژه ای قرار دارد، افزود: ابهاماتی که برخی از فعالان این بخش داشتند با تصویب این آیین نامه برطرف شد و برای همیشه وضعیت هتل ها ، رستوران های گردشگری، سفره خانه ها، مهمان پذیرها و دیگر اقامتگاه های گردشگری مشخص شد.

فاطمی همچنین با اشاره به رویکرد حمایتی دولت از صنعت گردشگری ابراز داشت با ابلاغ این قانون دغدغه فعالان بخش گردشگری برطرف و از آنان حمایت خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.