قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: رئیس جدید معاونت امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی به خبرنگار ما گفت: یکی از کارکردهای مهم این معاونت بی تردید شناسایی موقوفاتی می باشد که در طی زمان بنا به دلایل گوناگون توسط افراد چه به صورت سهوا و به چه صورت تعمدی در اختیار مصارف شخصی قرار گرفته است؛ بر این اساس پیگیری های جدی در مسیر بازگرداندن آنها به آستان قدس در دستور کار قرار دارد و با متخلفین برخورد حقوقی خواهد شد.

با افراد متخلف نسبت به موقوفات رضوی برخورد می شود!

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام دکتر رضا دانشور ثانی ضمن اشاره به پیگیری جدی نسبت به مسایل حقوقی و موقوفات رضوی، درباره فعالیت های معاونت امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی اظهار داشت: امور حقوقی و موقوفات در گذشته تنها در حد یک اداره به فعالیت مشغول بود، اما بنا به صلاحدید تولیت آستان قدس رضوی حضرت آیت الله طبسی، در چند سال اخیر به معاونت ارتقا یافته است و تحت معاونت امور حقوقی و موقوفات آستان قدس مشغول به فعالیت می باشد.

وی در تشریح فعالیت های این معاونت بیان داشت: این مرکز در دو حوزه حقوقی و موقوفات فعال است. در حوزه حقوقی به اموری از جمله مشاوره های حقوقی  در زمینه انعقاد قراردادها و همچنین اموری که با محاکم قضایی در ارتباط است در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در بخش امور موقوفات عمده وظیفه معاونت نظارت بر عملکرد نهادها و اداراتی می باشد که با موقوفات و نذورات آستان قدس رضوی در ارتباط می باشندلذا  نظارت بر موقوفه و بررسی مصارف آن بر عهده امور موقوفات است.

حجت الاسلام دکتر دانشور ثانی به خبرنگار ما گفت:  در معاونت امور حقوقی و موقوفات 3 اداره به بررسی امور موقوفات از جمله در آمدها، نحوه استفاده و تشخیص موقوفات رضوی می پردازند تا کمترین قصوری در این زمینه صورت نپذیرد.

این مقام مسئول ابراز داشت: یکی از کارکردهای مهم این معاونت بی تردید شناسایی موقوفاتی می باشد که در طی زمان بنا به دلایل گوناگون توسط افراد چه به صورت سهوا و به چه صورت تعمدی در اختیار مصارف شخصی قرار گرفته است. بر این اساس پیگیری های جدی در مسیر بازگرداندن آنها به آستانقدس در دستور کار قرار دارد.

وی درباره ی بررسی پرونده های حقوقی و موقوفات رضویِ خارج از ایران به خبرنگار ما گفت: در خارج از کشور بررسی پرونده های حقوقی و موقوفات بر عهده نمایندگان بخش بین المللی می باشد که زیرنظر این معاونت در حال فعالیت می باشند، چنانکه در هرات و کابل این امر مورد تاکید قرار دارد.

عکس: علی کریمی رستگار

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.