گوشه گوشه شهر مشهد، امروز عطر و بوی رضوی گرفته ‌و آسمان و زمین و ملائکه و آدمیان امروز به پای قبله‌ای سجده می‌کنند که «غریبَ الغُرَبا» لقب گرفته است.

یا ضامن آهو؛ امروز نگاهِ دل‌های بیشتری به پنجره فولادت گره می‌خورد...‌

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، 23 ذی القعده به‌عنوان روز زیارتی امام مهربانی‌ها، حضرت ثامن‌الحجج(ع) شناخته می‌شود؛ امروز قلب تپنده سراسر ایران، مشهد الرضا(ع) و بارگاه منور و نورانی علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) است؛ پیر و جوان؛ مرد و زن از گوشه و کنار این دیار امروز خود را به پایتخت معنوی دل‌ها رسانده‌اند تا ارادت خود به بارگاه منور رضوی را ابراز کنند.

گوشه گوشه شهر مشهد، امروز عطر و بوی رضوی گرفته و آسمان و زمین و ملائکه و آدمیان امروز به پای قبله‌ای سجده می‌کنند که «غریب الغربا» لقب گرفته و مقبره منور و نورانی‌اش، نورانی تر از همیشه در قلب ایران و در نزد تمامی شیعیان اثنی عشری می‌تپد.

بزرگانمان گفته‌اند زیارت غریب الغربا ثوابی به مراتب بالاتر و بیشتر از زیارت جدش امام حسین(ع) دارد؛ زیرا امروز شیعیان تمامی دنیا به زیارت سیدالشهدا(ع) نائل می‌شوند اما تنها ارادتمندان خالصش و شیعیان اثنی عشری هستند که به زیارت امام مهربانی‌ها مشرف می‌شوند.

امروز؛ قبله امید بسیاری از ایرانیان، بارگاه منوری است که دل‌های زیادی به پنجره فولادش گره خورده و گره‌های سبز زیادی برای گشایش امور به آن بسته شده است و نوای یا غریب الغربا، یا ضامن آهو و یا امام هشتم و یا علی ابن موسی الرضا(ع) از جای جای این بارگاه سراسر نور به پا خاسته است.

یا علی ابن موسی الرضا(ع)؛ امروز مردم مشهد و بلکه مردم ایران و بلکه فراتر از آن دلدادگان سراسر گیتی به سرسلسله امامت و ولایت، چشم امیدشان به گوشه چشمی است که به برکت این روز منور و سراسر برکت، از دریچه دیدگانت به این بندگان سراسر گناه و تقصیر انداخته و فرج و گشایشی در کارشان ایجاد شود.

یا علی ابن موسی الرضا(ع)، امروز بندگان سراسر تقصیرت به پابوسِ امامی آمده‌اند که ضامن آهو شد؛ امروز می‌خواهند امضای ضمانت تو را بر کارنامه اعمال خود داشته باشند و به این امید، راهی صحن و سرایت در مشهد شده‌اند.

یا ضامن آهو؛ ای آفتاب عالمگیر سرزمین ایران؛ امروز برای تو این شهر و صحن و سرا، سراسر نورانی و چراغانی شده ‌و زائران زیادی در روز زیارتی مخصوص تو، به این حرم مشرف می‌شوند تا خواسته‌های کوچک و بزرگشان را به ارباب کرامت و شاه خراسان بگویند و فرج احوال و حال و کار را از تو بخواهند.

پنجره فولادت امروز بیش از هر روز دیگر گره می‌خورد، دل‌های بیشتری امروز از سراسر جهان به سوی تو متمایل می‌شود، سلام‌های متعددی از سوی ارادتمندانت امروز به سمت صحن و سرایت فرستاده می‌شود، کاروان‌های پیاده بیشتری امروز از سراسر ایران به سمت حرمت مشرف می‌شوند، تنها به این امید که گوشه چشم مبارکت نظری بر احوالشان افکند...

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.