دبیرکل حزب مؤتلفه درباره برخی تحرکات اختلاف‌افکن مبنی بر وحدت‌شکن بودن جلسات سه تشکل گفت: جلسات حزب مؤتلفه، جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری می‌تواند در جهت ائتلاف کامل اصول‌گرایان حرکت کند.

تشکیل شورای هماهنگی اصول‌گرایان از اهداف مؤتلفه، پایداری و ایثارگران است

به گزارش قدس آنلاین، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به برگزاری جلسات همگرایی سه تشکل مؤتلفه، ایثارگران و جبهه پایداری، اظهار داشت: جلسات وحدت و همگرایی حزب مؤتلفه اسلامی، جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری ادامه دارد و هر زمان مقتضی باشد تشکیل خواهد شد و فعلاً قرار نیست این جلسات تعطیل شود.

وی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی اصول‌گرایان افزود: یکی از اهداف ما از ابتدا این بود که همه اصول‌گرایان هماهنگ با هم و با یک صدا و یک فهرست وارد انتخابات مجلس دهم شوند، بنابراین هر حرکتی که در جهت هماهنگ و هم‌صدا شدن بیشتر اصول‌گرایان در هر جایی از کشور شکل بگیرد، مورد تأیید ماست.

دبیرکل حزب مؤتلفه درباره برخی تحرکات اختلاف‌افکن از سوی برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه سه تشکل در جریان اصول‌گرایی وحدت‌شکن هستند، گفت: جلسات سه تشکل برای این تشکیل شد که در مرحله اول در مذاکراتی که ما با هم داریم، نقاط مشترک خود را شناسایی و سعی کنیم نظرات‌مان را به هم نزدیک کنیم که این کار با لطف خداوند اتفاق افتاد، اما تنها هماهنگی سه تشکل هدف ما نبود، بلکه ما کار را حدود 10 ماه قبل آغاز کردیم به‌امید اینکه با بقیه اصول‌گرایان نیز به‌تدریج رایزنی و مذاکره کنیم.

حبیبی ادامه داد: هدف ما از تشکیل جلسات وحدت مؤتلفه، ایثارگران و پایداری این بوده که به‌سمت ائتلاف اصول‌گرایان حرکت کنیم و از ابتدا نیز نگفتیم که ما محور وحدت اصول‌گرایان هستیم، بلکه از ابتدا گفتیم که کار را برای وحدت نهایی اصول‌گرایان شروع می‌کنیم و امیدوار هستیم که این سه تشکل افزایش پیدا کند و در نهایت کل اصول‌گرایان را در بر گیرد و تمام اصول‌گرایان ائتلاف را با هم تشکیل دهند.

وی با بیان "ما خود را عضو کوچکی از جامعه بزرگ اصول‌گرایان می‌دانیم" یادآور شد: تمام تلاش ما این است که وحدت میان اصول‌گرایان با لطف خداوند متعال شکل بگیرد و ان‌شاءالله شکل خواهد گرفت.

دبیرکل حزب مؤتلفه گفت: اگر رسانه‌ای اعلام کرده که جلسات سه تشکل مانع وحدت اصول‌گرایان است، هیچ مبنای منطقی جز یک ادعا ندارد و باید دلایلی داشته باشند که جلسات سه تشکل ممکن است مانع وحدت اصول‌گرایان شود؛ به‌عکس ما معتقد هستیم جلسات حزب مؤتلفه اسلامی، جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری می‌تواند در جهت ائتلاف کامل اصول‌گرایان حرکت کند و این حرکت ما تا به حال جز ایجاد وحدت میان همه اصول‌گرایان نتیجه دیگری نداشته است.

حبیبی درباره طرح این مسئله از سوی برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه سه تشکل با ایجاد شورای هماهنگی اصول‌گرایان مخالف هستند، تصریح کرد: یکی از اهداف حزب مؤتلفه اسلامی، جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری تشکیل شورای هماهنگی اصول‌گرایان است و در ماه‌های گذشته نیز در جلسات خود مطرح کردیم که نباید به رایزنی سه تشکل اکتفا کنیم، بلکه باید به‌سمت شورایی حرکت کنیم که آن شورا تمام اصول‌گرایان را در بر بگیرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.