قدس آنلاین - تبریز:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی از انتخاب سه تعاونی استان به عنوان شرکت تعاونی برتر در سطح کشور خبر داد و گفت: می‌خواهیم با رونق بخش تعاون بخشی از مشکلات اقتصادی جامعه را رفع کنیم.

انتخاب ۳ تعاونی آذربایجان شرقی به عنوان شرکت تعاونی برتر در سطح کشور

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، میراحد حسینی در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: تعداد کل تعاونی‌های فعال استان 4 هزار و 375 مورد است که در مجموع دارای یک میلیون و 792 هزار و 692 نفر عضو بوده و برای حدود 60 هزار نفر ایجاد اشتغال کرده‌اند.

وی افزود: تعداد تعاونی‌های تشکیل شده در دولت تدبیر و امید 277 مورد است که 4 هزار و 594 نفر عضو دارند و برای 4 هزار و 200 نفر اشتغالزایی کرده‌اند.

حسینی تشکیل شورای توسعه بخش تعاون و تحقق 67 درصدی مصوبات آن، تشکیل شورای راهبردی شمال‌غرب به دبیری این اداره کل، هماهنگی برای دریافت تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید برای تعاونی‌های فرش دستباف و کشاورزی، تشکیل کمیته داوری، تکمیل حلقه های اقتصادی بخش تعاون، واگذاری ساختمان مستقل به مرکز آموزش علمی کاربردی و افتتاح 8 طرح در هفته تعاون با سرمایه‌گذاری 28 میلیارد تومانی و اشتغالزایی 91 نفری را از اقدامات برجسته اداره کل عنوان کرد.

در این دیدار تعدادی از تعاونگران نیز به بیان درخواست‌های خود پرداختند که واگذاری محل مناسب به اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف برای ایجاد نمایشگاه دائمی فرش دستباف از جمله آنها بود.

واگذاری محل مناسب جهت ایجاد مجتمع خدماتی، فرهنگی، تفریحی و اداری برای تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها در محل پارک بزرگ، برگزاری نمایشگاه فرش دستباف و جشنواره تعاونی‌های برتر و واگذاری محل مناسب به اتاق تعاون مطابق مصوبه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی از دیگر درخواست‌های مطرح شده از سوی تعاونگران بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.