۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶
کد خبر: 308569

دختر جوانی که با کینه‌ورزی اینترنتی، عکس‌های دوست مجازی خود را با سیاه‌نویسی منتشر کرده بود دستگیر شد.

سیاه‌نویسی دختر کینه‌جو در شبکه اینترنتی

دختری جوان با شکایتی مبنی بر اینکه تصاویر خصوصی‌اش همراه با سیاه‌نوشته‌هایی در فضای مجازی انتشار یافته است، به پلیس فتای قوچان مراجعه کرد و خواستار ردیابی عامل این آبروریزی اینترنتی شد.

در تحقیقات ابتدایی از این دخترجوان مشخص شد همه تصاویر خصوصی‌اش همراه با مطالب دروغین در فضای مجازی منتشر شده است که باعث مزاحمت‌هایی از سوی گروهی ناشناس برای وی شده است.
سرهنگ «علی حیرانی» فرمانده پلیس قوچان در این باره به شوک گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات این دختر با یک سری تحقیقات فنی عامل انتشار مطالب دروغ و تصاویر خصوصی این دختر جوان را شناسایی و او را به پلیس احضار کردند.
بررسی‌ها نشان داد مریم که از دوستان مجازی دختر جوان در یکی از شبکه‌های اینترنتی بود دسیسه‌چین اصلی بوده است.
سرهنگ علی حیرانی افزود: مریم با ابراز پشیمانی ادعا کرد: در یکی از شبکه‌های اینترنتی با این دختر دوست شدم و با توجه به اینکه بر سر موضوعی با وی اختلاف نظر پیدا کردم و این دختر در فضای عمومی چت روم به من توهین کرد درصدد انتقام از وی برآمدم. پس از مدتی برای گرفتن انتقام با اغفال دوست مجازی مشترک‌مان که بااو ارتباط نزدیک داشت، عکس‌های این دختر را از طریق بلوتوث دریافت و این عکس‌ها را همراه با سیاه‌نوشته‌هایی غیر اخلاقی در مورد او در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردم.
سرهنگ حیرانی با اشاره به معرفی این دو دختر به مقام قضایی از مردم خواست به منظور پیشگیری از برخی جرایم در فضای مجازی از ذخیره عکس و تصاویر خانوادگی روی گوشی تلفن همراه خودداری کنند.
فرمانده پلیس قوچان در پایان به همه کسانی که به هر نحو اقدام به هتک حیثیت در محیط مجازی می‌کنند، هشدار داد و گفت: بر اساس قانون جرایم رایانه‌ای هر کس بوسیله سامانه‌های رایانه‌ای و فضای مجازی موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم کند افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود./ایران

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.