مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت:رویکرد تازه به شهرجدید بینالود به عنوان یک شهر تفریحی – توریستی با هوای پاک و آسمان آبی برنامه ریزی شده است.

رویکرد تازه به شهر جدید بینالود ایجاد شهری تفریحی و توریستی است

به گزارش قدس آنلاین محمد رضا اخوان عبداللهیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:امید است با آغاز عملیات اجرایی پروژه های گردشگری و تلاش در جهت جذب توریست به این منطقه، شاهد شکوفایی بیش از پیش اقتصاد و به تبع آن افزایش رفاه شهروندان ساکن در این شهر جدید باشیم.

وی گفت:مسکن مهر شهر جدید بینالود فرصت مناسبی است برای افراد جوان جویای کار که با حداقل پس انداز بتوانند در این شهر جدید ضمن خانه دارشدن، حاشیه نسبتا امنی را برای اشتغال در شهرک صنعتی بینالود برای خود فراهم آورند.
رییس هیات مدیره و سرپرست شرکت عمران شهر جدید بینالود افزود:با توجه به این که معضل بسیاری از جوانان کشور درامر ازدواج، نداشتن خانه و شغل مناسب است شهر جدید بینالود با توجه به دارا بودن شرایط استثنایی در تأمین مسکن ارزان قیمت و اشتغال توأمان در مجاورت بخش مسکونی آن می تواند به عنوان خاستگاه سکونت همراه با اشتغال برای این قشر از افراد باشد.
اخوان عبداللهیان گفت: با پیگیریهایی که از طریق وزارت راه و شهرسازی و شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور برای تسهیل در شرایط مسکن مهر شهر جدید بینالود انجام شد شروط چهارگانه مسکن مهر از جمله تأهل، بومی بودن، فاقد مسکن بودن و عدم استفاده از تسهیلات دولتی حذف شد.
رییس هیات مدیره و سرپرست شرکت عمران شهر جدید بینالود افزود:از سوی دیگر تسهیلات مسکن مهر از 250 میلیون به 300 میلیون ریال افزایش یافت که منجر به کاهش سهم آورده متقاضی شد.
اخوان عبداللهیان گفت: همزمان با فراهم آوردن تسهیلات ویژه و استثنائی مسکن مهر بینالود، در راستای تامین اشتغال ساکنین، جلسات متعددی با مدیران بخش صنعت بینالود برگزار شد که منجر به توافقات بسیار خوبی در این زمینه از جمله تقسیط سهم آورده متقاضی و بومی گزینی در استخدام نیروهای مورد نیاز واحدهای صنعتی گردید.
وی ضمن اشاره به کمبود برخی امکانات روبنایی در این شهر گفت: در راستای رفاه شهروندان و ساکنین مسکن مهر اختصاص بودجه مناسب به منظور افزایش سطح خدمات عمومی از جمله تامین ناوگان حمل و نقل عمومی بالاخص قطار حومه ای شهر جدید بینالود، بهداشت و درمان، امکانات ورزشی وآموزشی و نیز افزایش کیفیت آب شرب در حال پیگیری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.