قدس آنلاین: جلسه کارگروه تخصصی حمل ونقل ، شریانهای حیاتی وبلایای جوی با حضور کلیه اعضا و با هدف مدیریت مخاطرات وبحران حمل ونقل در اداره کل راه وشهرسازی استان تشکیل شد .

بحران عدم تخصیص اعتبارات لازم برای مدیریت بحران !

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان هدف از برگزاری این جلسه را مدیریت مخاطرات و بحران بخش حمل ونقل ، شریانهای حیاتی ، بلایای جوی وطوفان استان دانست وگفت : متاسفانه در هنگام ایجاد بحران هماهنگی کامل ولازم بین دستگاههای امداد رسان وجود ندارد وعدم وجود مدیریت واحد درمحل حادثه باعث ایجاد مشکلات و ناهماهنگی بین دستگاهها در محل وقوع بحران است

فرزاد دادخواه با اشاره به عدم وجود امکانات کافی و عدم تخصیص اعتبارات لازم جهت پیشگیری ومقابله با بحران اظهار داشت : هنگام وقوع بحران امکانات کافی جهت مقابله با بحران ایجاد شده وجود ندارد وعدم تخصیص اعتبارات لازم در این زمینه خود بحران ساز شده است.

سرهنگ رضا رضایی رییس پلیس راه استان اصفهان نیز در این کارگروه گفت : با توجه به اهمیت موضوع در بحث مدیریت بحران بیشترین چالش بحث آموزش است چرا که آموزش مردم می تواند درهنگام وقوع بحران از ایجاد مشکلات دیگر بکاهد .

رییس پلیس راه استان نیز با انتقاد از عدم وجود مدیریت واحد در صحنه وقوع حوادث در استان اظهار داشت : وضعیت در امداد رسانی مطلوب نیست وحتی مجروحین این حوادث بدلیل عدم وجود امکانات کافی و عدم آموزش و همکاری مردم در زمان وقوع حوادث و تجمع در محل از بین می روند .

وی با توجه به امکانات موجود بیان داشت :در صورت افزایش تعامل وهمدلی بین دستگاههای مربوطه می توان وضعیت بحران را کاهش و مهار نمود.

گفتنی است در این کارگروه کلیه اعضا نظرات وراهکارهای خود را در حوزه های مختلف جهت رفع موانع پیش رو و کاهش مخاطرات در زمان وقوع بحران را بیان نمودند .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.