بیست و دومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان کشور با تجلیل از برگزیدگان در فرهنگسرای سیمرغ و با حضور مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان داد.

برگزیدگان جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان کشور تجلیل شدند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، در این مراسم که  با حضور جمع کثیری از مسئولان، هنرمندان و مردم هنر دوست نبشابور در فرهنگسرای این شهرستان برگزار شد طی مراسمی برگزیدگان این رقابت ها معرفی و با اهدای لوح یادبود از آنها قدردانی شد.

بهرام کلهرنیا نماینده هیئت داوارا ن بیست و دومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان کشور با قرائت بیانیه این رقابت ها بیان کرد: نیشابور سرزمین تاریخ، فرهنگ و مدنیت است و رستاخیز زیادی از فرهنگ ما در نیشابور اتفاق افتاده است و کارهای ما به تبار ما پیوند خورده است.

وی گفت: هنر و فرهنگ زیر پوست زندگی جاری است و هنر فرهنگ را می سازد و فرهنگ زندگی را جاری می کند، جوانان حاضر نماینده سرزمین های ایران اسلامی نیستند بلکه نماینده آرا و اندیشه های فراوان هستند.

برترین های جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان معرفی شدند

گفتنی است در همین راستا هیئت داوران در بخش نگارگری محمدرضا پارسا از قم، محسن صفری ازقزوین، سیدعلی سیدفتاحی از اصفهان، مائده زارعی از تهران و پرنیا مدرسی از خراسان رضوی را حائز مقام برتر دانست.

سینا شیری ازتهران، محمد گنجه ازمازندران و محمدنظری از گیلان گوی برتر بخس عکس را ربودند و برگزیدگان بخش پوستر به ترتیب محمود آراسته نسب از قم، محمد مهدی مجیدی راد ازتهران و مجید الهی ازبجنورد معرفی شدند.

برگزیدگان بخش طراحی نیز علیرضا پرهیزکاری از قزوین، هما حسینیان امیرخیز از تهران و قادر منصوری از اردبیل شناخته شدند.

همچنین بر اساس رای هیئت داوران همچنین اعظم ترشیزی ازچهارمحال و بختیاری، فاطمه جعفری اززنجان، سعید جوانمرد از بوشهر و عارف نیازی ازکرمانشاه به عنوان برگزیدگان بخش کاریکاتور معرفی شدند.

برگزیدگان بخش حجم نیز توسط هیئت داوران فاطمه محمدی ازچهارمحال و بختیاری، حامد نورایی از سیستان و بلوچستان ومجید فرهمند از مازندران شناخته شدند.

برگزیدگان بخش تصویرسازی بیست و دومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان کشور را نیز یاسمن جنیدی ازتهران، شادی ودایی ازاصفهان، پروین حیدری زاده ازخوزستان و علی اصغر ماتک از تهران تشکیل دادند.

برگزیدگان بخش نقاشی نیز آرمین عالیان ازخراسان رضوی، نرگس بنی آقا ازتهران و مریم صابر از اصفهان شناخته شدند.

برگزیدگان بخش خوشنویسی را نیز در این رقابت ها بر اساس رای هیئت داوران علیرضا اباصلت از قزوین، صادق شیخ ممو از کهگیلویه و بویراحمد، فرنود محمدی ازاصفهان و سید علیرضا مطلبی از مازندران بودند.

گفتنی است همچنین در این مراسم از استاد پیشکسوت  ابوالقاسم دانشجو استاد خوشنویسی  نیشابوری با سابقه فعالیت ۵۰ ساله در  عرصه هنر خوشنویسی به عنوان نخستین مدرس انجمن خوشنویسان و موسس این انجمن در نیشابور تجلیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.