وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از زمین های موجود و جلوگیری از گسترش حاشیه شهرها به منظور بازآفرینی مراکز شهرها از اولویت های مورد نظر در این وزارتخانه است.

بازآفرینی مراکز شهرها از اولویت های وزارت راه وشهرسازی است

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، عباس آخوندی روز جمعه در حاشیه افتتاح یک طرح عمرانی در سیرجان در جمع خبرنگاران افزود: راهبرد وزارت راه و شهرسازی این است که بتوانیم از ظرفیت موجود شهرها حداکثر استفاده را ببریم و به دنبال واگذاری زمین های گسترده نمی رویم.
وی ادامه داد: کرمان استانی تاریخی و ارزشمند است اما مرکز شهر کرمان و برخی شهرستان های این استان دچار فرسودگی شده است.
آخوندی با تاکید بر اینکه واگذاری زمین در حاشیه شهر کرمان به ضرر این شهر است، گفت: شهر کرمان با 700 هزار نفر جمعیت، دارای تراکم جمعیت 40 نفر در هر هکتار است و به دنبال استفاده بیشتر از زمین های داخل شهر هستیم.
وی اظهارکرد: برای استفاده بیشتر از زمین های داخل شهر کرمان، بهسازی بافت های قدیمی و فرسوده و ساماندهی بافت های نابسامان واقع در پیرامون این شهر را دنبال می کنیم که این کار، بسیار دشوار است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: بیشتر درپی تامین تسهیلات و افزایش بهره وری از اراضی موجود، کیفیت زندگی، تامین خدمات و زنده کردن امکانات درون شهری هستیم؛ البته به این معنا نیست که از اراضی خوب شهرداری ها استفاده نکنیم.
وی از کرمان به عنوان یک منطقه بسیار راهبردی یاد کرد و ادامه داد: از قدیم، کرمان بارانداز ایران بوده که شمال به جنوب و شرق به غرب کشور را به هم متصل می کند.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت های شهرستان سیرجان گفت: در 20 سال گذشته با شکل گیری منطقه ویژه سیرجان و توسعه این شهرستان، سیرجان موقعیت بسیار مهمی پیدا کرده است .
وزیر راه وشهرسازی اظهارکرد: با افزایش تولید و حجم بار ترافیک در منطقه سیرجان ، طراحی سیستم حمل ونقل باری در این شهرستان بسیار مهم است.
وی افزود: تا حدودی حمل ونقل هوایی سیرجان برقرار شده و این شهرستان در مسیر حمل ونقل ریلی جنوب و شمال کشور نیز قرار گرفته است.
آخوندی گفت: البته باید بحث اتصال کرمان به سیرجان به صورت ریلی مد نظر قرار گیرد که انشاء الله در آینده بتوانیم این کار را انجام دهیم.
وی یادآور شد: مسیر جاده ای سیرجان نیز از اهمیت ویژه برخوردار است که امروز یک مسیر ترانزیتی مهم در این شهرستان افتتاح شد.
وی در حوزه مسکن نیز گفت: هدف ما این است که بتوانیم مراکز شهرها را بازآفرینی کنیم و طبق صحبتی که با نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی داشتیم می خواهیم از اراضی داخل شهر سیرجان واگذاری هایی را برای ارتقای کیفیت زندگی مردم داشته باشیم.
وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در سفری 2 روزه برای افتتاح چند طرح عمرانی و بازدید از حوزه راه و شهرسازی استان کرمان وارد این استان شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.