صدر اعظم آلمان بحران پناهندگان را یکی از بزرگترین چالش‌های دهه‌های اخیر اروپا دانسته و بر لزوم تقسیم عادلانه پناهندگان در سراسر اتحادیه تاکید کرد.

 بحران پناهندگان یکی از بزرگترین چالش‌های دهه‌های اخیر اروپاست

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در بخشی از  گفتگو با روزنامه "راینیشن پست"، درباره آمادگی کمک و بشردوستی که بسیاری شهروندان آلمانی در این شرایط در قبال پناهندگان نشان می دهند ابراز خرسندی کرد.

وی درباره تصویر اخیر جسد کودک خردسال سوری در ساحلی در ترکیه گفت: این تصویر برای من تکان دهنده و غم انگیز بود و همچنین من را از دست قاچاقچیانی که انسان های ناامید را در قایق هایی بدون امکانات نجات به دریا می آورند عصبانی کرد.

مرکل افزود: ما در اروپا در برابر یکی از بزرگترین چالش های دهه های اخیر قرار داریم. از یک طرف ما باید همه اقدامات لازم را انجام دهیم که پناهندگان در دریای آزاد و در مسیری خطرناک به سوی اروپا جان خود را در معرض تهدید قرار ندهند. از طرف دیگر ما باید شمار زیادی از پناهندگان را در کشور خود بپذیریم و آن ها را در صورتی که حق اقامت داشته باشند در کشورمان ادغام کنیم. ما باید در این راستا ارزش های اساسی خود را یادآور شویم. شرف انسان ها تعرض ناپذیر است.

مرکل در بخش دیگری از این گفتگو گفت: ما باید در پناهندگان یک فرصت ببینیم. وی همچنین تاکید کرد: به یک تقسیم بار عادلانه در اروپا در مسئله پناهندگان نیاز داریم.

صدر اعظن آلمان همچنین به مسئله نفرت از بیگانگان در آلمان پرداخته و گفت: نفر از بیگانگان مسئله جدیدی در آلمان نیست.

وی از شهروندان آلمانی خواست که همه جااز انسان هایی که نفرت در قلبهایشان وجود دارد فاصله بگیرند و آن ها را همراهی نکنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.