پیشنهاد سردبیر

ایلام – خبرنگارقدس - فرمانده نیروی انتظامی گفت: به منظور سهولت در تردد زائران، شمار گیتهای خروجی مرز مهران به ۴۶ گیت افزایش می‌یابد.

 گذرنامه برای سفر به عراق در «اربعین» ضروری است

سردار اشتری در سفر به استان ایلام و بازدید از مرز بین‌المللی مهران با بیان اینکه مرز مهران باید برای پذیرش بیش از دو میلیون زائر در اربعین آماده و تجهیز شود، اظهارداشت: برقراری نظم و امنیت زائران اربعین از وظایف بزرگ ناجا بوده و این نیرو به منظور آمادگی کامل در این زمینه به همراه سایر دستگاه‌های مربوط، پیش از این مناسبت یک رزمایش بزرگ آمادگی اجرا خواهد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ضرورت داشتن گذرنامه برای سفر به عراق و خروج از مرزهای کشور به منظور شرکت در مراسم اربعین گفت: سال گذشته در صدور ویزا و گذرنامه در مرز مهران مشکلاتی ایجاد شد که امسال با برنامه ریزی بهتر و نظارت دقیق تر، از بروز مشکلات گذشته جلوگیری خواهیم کرد.

وی ایجاد پارکینگ‌های بزرگ و منظم در ورودی شهر مهران را مهمترین نیازهای این شهر در ایام اربعین عنوان و ابراز امیدواری کرد، مشکلات نبود پارکینگ سالهای پیش برطرف شود.

سردار اشتری به تردد زائران اربعین از مرزهای شلمچه و چزابه در خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: ناجا تمام توان خود را به کار خواهد گرفت که نیازهای این مرزها شناسایی و به امکانات مورد نیاز تجهیز شوند.

وی با بیان اینکه مسیر ایلام به مهران دارای اشکالات و مشکلات خاصی است که باید تا پیش از اربعین در صورت امکان برطرف شوند، افزود: البته این مسیر با توجه به اهمیت آن و تردد زیاد خودروهای زائران باید به بزرگراه تبدیل شود.

 

  قرارگاه پلیس راهور در مهران مستقر می‌شود

فرمانده پلیس راهور کشور نیز در این نشست با بیان اینکه طرح ویژه ترافیک در جاده‌های مهران و استقرار قرارگاه پلیس راهور در این شهرستان در ایام اربعین اجرا می‌شود، گفت: به منظور کنترل بیشتر بر تردد خودروها و نظم بخشی بیشتر، قرارگاه پلیس راهور در آستانه اربعین در این مرز مستقر خواهد شد.

سردار مهری اظهارداشت: امسال قرار است برای سهولت در تردد زائران حسینی طرح ترافیکی نیز در جاده‌های منتهی به شهرستان مهران به اجرا گذاشته شود.

 

  ایلام آماده پذیرایی از زائران اربعین

استاندار ایلام نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه آمادگی‌های لازم در استان ایلام برای جهت پذیرایی شایسته از زائران اربعین حسینی وجود دارد، گفت: یکی از مهمترین اقدامهای انجام شده در مرز مهران از اربعین سال گذشته تاکنون توسعه زیرساختهای این مرز بوده که بیشتر این زیرساختها آماده شده یا در آستانه تکمیل شدن هستند.

محمدرضا مروارید با اشاره به اینکه زیرساختهای این مرز بویژه در بخش راه‌های منتهی به مرز با جدیت در حال انجام است، اظهارداشت: تاکنون تعریض پلها، احداث سرویسهای بهداشتی بین راهی، تأمین روشنایی معابر و ایجاد پایگاه‌های عرضه سوخت سیار در مسیرهای منتهی به مرز بین المللی مهران انجام شده است.

سردار دولتی، فرمانده انتظامی ایلام  نیز گزارشی از اقدامهای انجام شده در استان ایلام و مرز مهران را در راستای برگزاری هر چه بیشتر مراسم اربعین حسینی ارایه داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.