رهبر حزب الله عراق گفت: خط اصیل اسلام ناب محمدی(ص) در جمهوری اسلامی ایران دنبال می شود و حزب الله لبنان و جبهه مقاومت در دیگر کشورهای اسلامی به تبعیت از ایران، این خط را دنبال می کنند.

وجود مردانی همچون سردار سلیمانی مانع از سقوط عراق شد/ایران ستون اصلی مقاومت در منطقه است

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام سید هاشم الحیدری، در دومین اردوی آموزشی جهان اسلام ویژه فعالان تشکلی حوزه جهان اسلام که شب گذشته در مشهد در  فرهنگ سرای زیارت برگزار شد، با بیان اینکه یک توطئه بزرگ و یا نقشه راه توسط امریکا و دولت های استکباری در منطقه غرب آسیا در حال اجراست، اظهار کرد: هدف اصلی این توطئه نه تنها ایجاد آشفتگی در منطقه که نابودی اسلام است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هدف آمریکا از دخالت در اوضاع منطقه فراتر از ایران و تشیع است، افزود: معتقدم که خط اصیل اسلام ناب محمدی(ص) امروز در جمهوری اسلامی ایران دنبال می شود و حزب الله لبنان و جبهه مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی به رهبری ایران، این خط را دنبال می کنند.

 شکل گیری مقاومت باعث خروج نظامیان امریکا از عراق شد

رهبر حزب الله عراق به بررسی اوضاع عراق پس از سقوط صدام پرداخت و گفت: پس از سال 2003 میلادی عراق به طور کامل در اختیار ارتش امریکا بود و تنها پس از شکل گیری مقاومت مرتبط با ولایت فقیه، مردم توانستند نظامیان امریکا را از کشور خود خارج کنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم ایران باید قدر نظام جمهوری اسلامی را بدانند ادامه داد: اهل تحقیق می دانند که پس از ظهور اسلام تنها چند دولت اسلامی به معنای واقعی شکل گرفت و جمهوری اسلامی ایران یکی از این دولت ها است.

حجت الاسلام سید هاشم الحیدری وضعیت سابق عراق را علیه خط مقاومت دانست و افزود: اما مردم در عراق جدید حاضرند در این خط تا پای جان ایستادگی کنند.

وی با اشاره به تفرقه افکنی دشمنان در میان مسلمانان افزود: کشورهای اسلامی مشترکات بسیاری دارند که در برابر این اشتراکات، وجوه تمایز و اختلاف بسیار ناچیز است.

رهبر حزب الله عراق برخی اشتراکات میان مسلمانان را برشمرد و ادامه داد: مهمترین وجه اشتراک مسلمانان، دین و فرهنگ است و باید در نظر داشته باشیم که عمده مسلمانان جهان در یک منطقه جغرافیایی زندگی می کنند.

 ایران ستون اصلی پرچم مقاومت

وی یکی دیگر از اشتراکات مسلمانان را دشمن واحد عنوان کرد و گفت: اگر یکی از ملت های اسلامی آسیب ببیند، دیگران هم از آن آسیب متضرر می شوند همچنان که اگر عراق آسیب ببیند و امریکایی ها به این کشور بازگردند، جمهوری اسلامی ایران هم متضرر می شود.

رهبر حزب الله عراق گفت: مسلمانان نباید فراموش کنند که ستون اصلی و نگه دارنده پرچم مقاومت در منطقه جمهوری اسلامی ایران است و جبهه مقاومت باید در نظر داشته باشد که در مبارزات هدف خود را حفظ کیان جمهوری اسلامی ایران قرار دهند.

وی  تأکید کرد: جبهه مقاومت باید بداند که روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران شمارش معکوس سقوط رژیم صهیونیستی آغاز خواهد شد.

 داعش آخرین تیر ترکش استکبار

رهبر حزب الله عراق با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، طرح های استکباری امریکا در منطقه از حالت تهاجمی به دفاعی تنزل پیدا کرده است، افزود: ضعیف شدن قدرت دولت های استکباری در منطقه نباید منجربه خوشحالی و آسایش خاطر مسلمانان شود چرا که به گفته رهبر معظم انقلاب دشمن بیدار و در انتظار لحظه ای غفلت ما است.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی همه توان خود را به حرکت درآورده است، افزود: حضور داعش و گروه های تکفیری در منطقه نشان دهنده استیصال استکبار و به صحنه آوردن همه مهره های خود است.

حجت الاسلام الحیدری ابراز داشت: در تاریخ ادیان قانونی وجود دارد مبنی بر اینکه وقتی حکومتی دینی تشکیل می شود، دشمنان تمام توان خود را برای مقابله با آن به کار می گیرد.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) 13 سال در مکه به فعالیت تبلیغی پرداخت، هیچ جنگی با کفار صورت نگرفت، اما پس از استقرار در مدینه و تشکیل حکومت دینی بیش از 80 غزوه و جنگ علیه آن حضرت شکل گرفت.

دشمنی امریکا با ایران مانند دشمنی قریش با پیامبر(ص) است

رهبر حزب الله عراق گفت: دشمنی امروز امریکا و صهیونیسم، داعش و عربستان سعودی با جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی مانند دشمنی قریش و یهود با پیامبرگرامی اسلام(ص) است.

وی با بیان اینکه هرچه تفکر و خط اسلامی قوی تر باشد، دشمن قوی تر در صحنه مبارزه وارد می شود، گفت: امروز استکبار با جنگ نرم از یک جبهه مبارزه می کند و در جبهه دیگر به صورت نظامی و قتل و بمباران غیرنظامیان در حال مبارزه با مسلمانان است.

حجت الاسلام الحیدری با اشاره به اینکه امروز امریکا رفتار دوگانه ای را در منطقه در پیش گرفته است، افزود: امریکا از طرفی ادعا می کند که به دنبال ایجاد دموکراسی در منطقه است و از طرف دیگر از کشوری حمایت می کند که طبق یک سیستم وراثتی پادشاهی اداره می شود.

توجه به امور مسلمانان توصیه پیامبر اسلام(ص) است

وی با بیان اینکه دوگانگی رفتار غرب با کشورهای منطقه در دخالت در مسائل داخلی نمایان است، گفت: امریکا و هم پیمانانش از یک طرف از ایران می خواهند تا در مسائل داخلی دیگر کشورها دخالت نکند و از طرف دیگر حتی کشور کوچکی مانند قطر که از هم پیمانان امریکا در منطقه به حساب می آید، به خود اجازه می دهد در مسائل داخلی کشورهای منطقه دخالت کند.

رهبر حزب الله عراق ادامه داد: بسیاری از رهبران شیعه دخالت نکردن در دیگر کشورهای منطقه را پذیرفته اند و وصایای پیامبراسلام(ص) را فراموش کرده اند که اگر مسلمانی به امور دیگر مسلمانان اهتمام نداشته باشد، مسلمان نیست.

وی تأکید کرد: حتی اگر امریکا در امور داخلی کشورهای مسلمان دخالت نکند، از وظیفه مسلمانان در توجه به امور دیگر مسلمانان کاسته نمی شود.

حجت الاسلام الحیدری در ادامه به بررسی اوضاع عراق و داعش پرداخت و گفت: داعش جریانی است که توسط امریکا ایجاد شده و محل تولدش عربستان است و هدف از تأسیس آن تخریب چهره اسلام است.

وی با بیان اینکه نیروهای داعش با نام خداوند و دین جنایت می کنند، افزود: رسانه های غربی داعش را به عنوان چهره ای از اسلام تبلیغ می کنند.

نامه رهبری به جوانان اروپا همیشه باید مورد توجه قرار گیرد

رهبر حزب الله عراق گفت: با توجه به همین مسئله مقام معظم رهبری نامه مهم و تاریخی خود را جهت روشنگری به جوانان اروپایی ارسال کردند در حالی که بسیاری از نیروهای حزب اللهی از متن این نامه بی اطلاع هستند.

وی با تأکید بر این که نامه رهبری به جوانان اروپا تاریخ مصرف ندارد، افزود: به جوانان مسلمان تأکید می کنم که به محتوای نامه دقت کنند و آن را راهنمای خود قرار دهند.

حجت الاسلام الحیدری حضور داعش در عراق را جهت پیاده کردن پروژه بزرگ اسرائیلی امریکایی در این کشور عنوان کرد و افزود: اگر نقش مردان ولایت فقیه در عراق نبود، بدون شک عراق به دست صهیونیست ها سرنگون می شد.

وی ادامه داد: حضور سردار سلیمانی در عراق و دفاع از سامرا در برابر داعش مانع از سقوط این شهر شد و این دفاع به همراهی جوانان ایران و عراق با همکاری یکدیگر صورت گرفت.

رهبر حزب الله عراق دلیل دوم سقوط نکردن عراق به دست داعش را فتوای به موقع مرجعیت دینی عنوان کرد و افزود: آیت الله سیستانی در بهترین زمان ممکن فتوای جهاد را صادر کرد که این امر منجر به بسیج نیروهای مردمی در دفاع از کشور شد.

امریکا وارد جنگ نرم با عراق شده است

وی با بیان اینکه امروز امریکا وارد جنگ نرم با عراق شده است، افزود: امریکا قصد دارد با قرار دادن بعضی از مسئولان در جایگاه های مورد نظر خود به نظام سیاسی عراق نفوذ کند.

حجت الاسلام الحیدری با تأکید بر اینکه عراق امروز در مرحله ای پیچیده تر از مرحله حضور داعش در این کشور رسیده است، افزود: موسسات سکولار در عراق در حال شکل گیری است و این موسسات تحت حمایت سفارت امریکا فعالیت گسترده ای دارند.

وی ادامه داد: امریکا و ماشین عظیم رسانه ای که در اختیار دارد، تلاش می کند مردم عراق به مسائلی مانند کیفیت آب و برق متوجه کرده و از مسئله مقاومت و جهاد غافل کند.

رهبر حزب الله عراق با تأکید بر حفظ وحدت در میان آحاد مسلمانان، افزود: رسانه های غربی به دنبال منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران در منطقه هستند و می خواهند مردم را به سوی بی تفاوتی نسبت به دیگر مسلمانان جهت دهند.

وی با بیان اینکه جوانان باید نسبت به دسیسه های رسانه های غربی هوشیار باشند، افزود: پیروی از ولایت و ترویج خط ولایت وظیفه همه مسلمانان است و باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

حجت الاسلام الحیدری با تأکید بر این که ایجاد بدبینی نسبت به ولایت فقیه یکی از دسیسه های دشمنان است، ادامه داد: معتقدم کسانی که به ولایت فقیه اعتقاد دارند در مسیر این اعتقاد مقدس خود با استهزاء مردم مواجه شوند که این امر از زندانی شدن و شکنجه و تبعید در راه ولایت پذیری بسیار سخت تر است.

وی بیداری و رصد رفتارهای دشمن را وظیفه مسلمانان دانست و افزود: در زمان پیروزی ها به سر می بریم و دوران شکست به پایان رسیده است و به شکرانه این پیروزی باید قدردان جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.