رئیس مجلس گفت: در سخت‌ترین شرایط که جریانات تروریستی در پی بر هم زدن اوضاع داخلی عراق بودند، با درخواست دولت عراق به کمک دولت و ملت این کشور رفتیم تا در مقابل تروریست‌ها به آنان کمک کنیم.

لاریجانی: با درخواست دولت عراق به مقابله با تروریست‌ها پرداختیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، علی لاریجانی امروز در نشست خبری مشترک با همتای عراقی خود در تهران اظهار داشت: عراق کشور همسایه، دوست و برادر ماست و دو ملت ایران و عراق از دیرباز ارتباط وثیقی با هم داشته اند و خوشحالیم که می‌بینیم امروز عراق به عنوان کشوری مهم در منطقه دارای ساختاری دموکراتیک است .

وی اضافه کرد: ایران در سال های اخیر همواره در کنار ملت و دولت جدید عراق بوده  و هست و حتی در سخت‌ترین شرایط که جریانات تروریستی در پی بر هم زدن اوضاع داخلی عراق بودند، ما بر اساس درخواست دولت عراق به کمک دولت و ملت این کشور رفتیم تا در مقابل تروریست‌ها به آنان کمک کنیم .

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای همه ما به ویژه کشورهای منطقه، باید این نکته مد نظر باشد که در عراق مردم این کشور توانستند در درون خود دولت وحدت ملی متشکل از همه قشرها و فرقه‌های مختلف تشکیل دهند و توانستند دولتی مهم به وجود بیاورند.

لاریجانی افزود: خوشبختانه میان مجالس دو کشور هم روابطی صمیمانه و دوستانه برقرار است و رؤسای دو مجلس به طور مستمر با هم رایزنی می‌کنند و بخش‌های مختلف دو مجلس نیز با هم گفتگوهای مهمی در خصوص مسائل دوجانبه انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در سفر امروز رئیس مجلس عراق به ایران، مذاکرات خیلی خوبی در زمینه ارتقای سطح روابط تجاری دو کشور و نیز مسئله تعمیق روابط سیاسی  - فرهنگی ایران و عراق انجام شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز به‌ویژه در زمینه ایجاد امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، مذاکره کردیم و رئیس مجلس عراق از تحولات منطقه و تصمیماتی که برای ایجاد همگرایی بیشتر و پایداری امنیتی گرفته اند، گزارشی ارائه کرد که استفاده کردیم .

لاریجانی در آغاز این نشست خبری، سفر «سلیم الجبوری» رئیس مجلس عراق و هیئت همراهش به ایران را افتخارآمیز دانست.

این دومین سفر رسمی و کاری الجبوری به تهران است؛ وی پیش از  این، یک بار هم برای شرکت در اجلاس بین‌المجالس به تهران سفر کرده بود.

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز آذر ماه سال گذشته به عراق سفر کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.