قدس آنلاین: رئیس بسیج مستضعفین گفت: آمریکا ادعای حاکمیت بلامنازع دارد که ما آن را نمی‌پذیریم و جمهوری اسلامی ایران تنها قدرتی است که در برابر حاکمیت آمریکا ایستاده است.

 ادعای حاکمیت بلامنازع آمریکا را نمی‌پذیریم
به گزارش قدس آنلاین، سرتیپ پاسدار محمدرضا نقدی در نشست صاحب‌نظران اقتصادی با موضوع اقتصاد مقاومتی که سالن غدیر پادگان شهید برونسی مشهد برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: دشمنی که ما امروز در مقابل آن ایستاده‌ایم به دنبال این بوده که پرچم انقلاب اسلامی را به زیر بکشد و جمهوری اسلامی ایران تنها قدرتی است که در برابر حاکمیت آمریکا ایستاده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه پیشرفت فرهنگ انقلاب اسلامی برای آمریکا خطرناک است، عنوان کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی غرب و استکبار جهانی سی و هفت سال است که از همه ابزارها جهت مقابله با جمهوری اسلامی استفاده کرده اما در تمامی مقاطع ناامید شده و ناکام بزرگ بوده است.

نقدی تصریح کرد: آمریکا پس از آنکه دید نمی‌تواند از راه جنگ سخت اعمال تحریم‌های ظالمانه و جنگ نرم در صدد مقابله با جمهوری اسلامی برآید، در صدد نفوذ به افکار عمومی و تغییر باورهای مردم برآمد.

وی حربه تغییر باورهای مردم را مسئله‌ خطرناکی دانست و تاکید کرد: دشمن از همه ابزارها مأیوس شده است و امروز پیروزی خود را در تغییر افکار عمومی ملت ایران و ایجاد تغییر در باورهای مردم می‌داند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ابراز داشت: اگر این معبر نفوذ آمریکا به کشورمان را بشناسیم می‌توانیم این راه را هم سد کرده و دشمن را از رسیدن به اهداف شوم خود ناامید کنیم.

نقدی گفت: دشمن سال‌هاست که تلاش می‌کند تا با تغییر باورهای مردم در بین ملت ایران جا بیندازد که اگر می‌خواهید زندگی سعادتمند و راحت داشته باشید باید به آزادی‌های بدون حد و مرز به سبک زندگی غربی تن بدهید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ااذعان داشت: دشمن و در رأس آن آمریکا تمام تمرکز خود را بر موضوع تغییر در افکار عمومی ملت ایران و ضد آزادی و ضد نشاط نشان دادن نیروهای ارزشی انقلاب اسلامی قرار داده است.

نقدی با بیان اینکه القاء وابسته بودن بهبود معیشت ملت ایران به بهبود روابط با آمریکا یکی از راه‌هایی است که دشمن در تلاش است تا از این طریق باورهای مردم را تغییر دهد خاطر‌نشان کرد: اگر استکبار بتواند این مسئله را در بین مردم کشورمان جا بیندازد یک موفقیت بزرگ برای او محسوب می‌شود اما اگر خلاف این موضوع برای مردم ثابت شود نه تنها دشمن در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام می‌شود نگاه به بیرون برای بهبود شرایط اقتصادی کشور نیز از بین خواهد رفت.

وی ابراز داشت: بخش زیادی از افرادی که ممکن است ایمان قلبی به ظرفیت‌های داخلی نداشته باشند و نگاهشان به خارج باشد ممکن است این گفته که برخی مدعی هستند عظمتمان را به خاطر نان نخواهیم داد بایستند و بگویند که ما این مبانی را قبول نداریم لذا برای اینکه اجازه نفوذ دشمن را به داخل کشور از این راه ندهیم باید با اینگونه افراد با منطق و زبان خودشان پاسخگوی آنها باشیم.

نقدی تأکید کرد: این موضوع که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرد‌ه‌اند که اقتصاد مقاومتی تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور است نه نگاه به بیرون باید در مساجد و منابر برای مردم تشریح شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ایجاد تغییر در افکار عمومی و تغییر سرنوشت انتخابات را از جمله اهداف دشمن برای القای وابسته بودن حل مشکلات اقتصادی به بهبود روابط با غرب عنوان کرد و گفت:‌ بنا به فرموده مقام معظم رهبری ما در عرصه اقتصادی درگیر یک جنگ هستیم، جنگ‌های متعددی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ما تحمیل شده که با فرمول مقاومت توانسته‌ایم در تمامی این جنگ‌ها پیروز و سربلند بیرون آئیم لذا در این جنگ اقتصادی نیز فرمول مقاومت تنها راه حل مشکلات است.

نقدی بیان کرد: اقتدار امنیتی امروز کشورمان از روزی متولد شد که در مقابل گروه‌های تروریستی با تمام قدرت ایستادیم در جنگ تحمیلی نیز ایستادگی ملت ایران باعث متولد شدن یک نیروی دفاعی مقتدر شد که امروز آمریکا به عنوان یک ابرقدرت نیز از نزدیک شدن به آن ترس دارد.

وی تبدیل کشورمان به پرشتاب‌ترین قدرت علمی جهان را حاصل مقاومت در برابر تحریم‌های علمی دانست و ابراز داشت: در عرصه اقتصاد نیز اگر اقتصاد مقاومتی اجرایی و به جای سازش با بیگانگان مقاومت پیشه شود بدون شک ایران اسلامی به قدرت اقتصادی و برتر منطقه تبدیل خواهد شد.

نقدی با طرح این سوال که برای یک اقتصاد شکوفا چه عناصر مادی لازم است تصریح کرد: نیروی انسانی یکی از مهمترین عناصر برای یک اقتصاد شکوفا است که خوشبختانه در کشورمان این عنصر به خوبی وجود دارد و شاهد هستیم میلیون‌ها جوان در کشورمان جویای کار بوده و ظرفیت بسیار مناسبی برای شکوفایی اقتصاد کشور هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: دومین عنصر برای یک اقتصاد شکوفا فناوری است که به این لحاظ نیز کشورمان پرشتاب‌ترین سرعت علمی دنیا را دارد و در بسیاری از رشته‌های تکنولوژی جزو کشورهای برجسته و برتر دنیا است.به لحاظ داشتن مواد اولیه که دیگر عنصر اقتصاد شکوفا است کشورمان منابع بسیاری دارد که حتی عمده آنها به صورت خام صادر می‌شوند.

نقدی با بیان اینکه انرژی دیگر رکن اقتصاد شکوفا است تاکید کرد: ایران اسلامی به لحاظ انرژی‌های فسیلی رتبه نخست کشوری را داراست و درحوزه انرژی تجدیدپذیر نیز از جمله کشورهای نادر در دنیا محسوب می‌شود. به لحاظ بازار مصرف نیز علاوه بر اینکه 80 میلیون ایرانی یک بازار مصرف بسیار خوب محسوب می‌شوند 400 میلیون نفر در کشورهای همسایه متقاضی کالاهای ایرانی هستند.

وی با تأکید بر اینکه ایران به لحاظ سرمایه مالی نیز هیچگونه مشکلی ندارد، ابراز داشت: علاوه بر اینکه میلیاردها دلار ثروت ایرانیان در بانک‌های خارجی سپرده‌گذاری شده‌اند 480 هزار میلیارد تومان پول نیز در اختیار مردم قرار دارد که یک سرمایه مالی بسیار خوب محسوب می‌شود. بنابر‌این چرا با وجود اینکه کشورمان همه ارکان اصلی یک اقتصاد پیشرو و شکوفا را داراست اما اقتصادش پیشرفته نیست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برای شکوفا شدن اقتصاد کشورمان دو عنصر خودباوری و همت و مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح را کم داریم که باید به این دو موضوع با جدیت هر چه تمام‌تر پرداخته شود.

نقدی تصریح کرد: برخی دم از اقتصاد مقاومتی می‌زنند در حالی که تنها شعار می‌دهند و تنها در ظاهر خود را طرفدار و مجری اقتصاد مقاومتی نشان می‌دهند در حالی که در عمل هیچگاه به اقتصاد مقاومتی پایبند نیستند و حتی اجرای آن را به صلاح نمی‌دانند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروزه بسیاری از اساتید برجسته دانشگاه اقتصاد مقاومتی را یکی از مدل‌های موفق و برتر اقتصادی می‌دانند، تصریح کرد: بر مبنای اقتصاد عاریتی پیشرفت کشور مشروط به سرمایه‌گذاری خارجی است که سرازیر شدن سرمایه‌گذاران به کشور نیز مستلزم برقراری رابطه با خارج است در حالی که اقتصاد مقاومتی شکوفا شدن اقتصاد کشور را منوط به تکیه بر ظرفیت‌ها و توان داخلی می‌داند.

نقدی با بیان اینکه سرمایه به دنبال سود می‌گردد نه به دنبال سیاست تأکید کرد: سرمایه‌گذار جایی که ببیند برایش سود دارد همانجا سرمایه‌گذاری می‌کند و کاری به خیر و شر سیاست ندارد. اما برخی اینگونه نشان می‌دهند که بهبود شرایط اقتصادی منوط به ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور و در گرو تعامل با خارج است.

وی گفت: جذب سرمایه‌گذار با تغییر سیاست‌ها امکانپذیر نیست با بوسیدن مقامات غربی و پیاده‌روی با آنها هم سرمایه‌گذاری خارجی به کشورمان نمی‌آید بلکه سرمایه‌گذار جایی می‌رود که سود داشته باشد نه لبخند سیاسی.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با طرح این سوال که آیا آمریکایی‌ها از ایرانی‌ها هم ایرانی‌تر می‌شوند، ابراز داشت: وقتی یک ایرانی به خاطر اینکه سرمایه‌گذاری در کشورمان سودآور نیست به سمت خرید ملک و طلا می‌رود چگونه باید توقع داشت که سرمایه‌گذار آمریکایی بیاید و در کشورمان بدون سود سرمایه‌گذاری کند. امروز 15 هزار کارخانه و واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی و خارج از آن تعطیل هستند که بیش از 50 میلیارد دلار ارزش دارند برخی می‌گویند این واحدها به دلیل نبود نقدینگی تعطیل شدند اما دلیل آن سودآور نبود تولید است.

نقدی عنوان کرد: اگر قاچاق به کشورمان بی‌رویه شود و در مقابل مردم و دولت به تولید داخلی احترام نگذارند و از آن حمایت نکنند بدون شک سرمایه‌گذاری در عرصه تولید سودآور نخواهد بود و شرایط اقتصادی نیز بهبود نخواهد یافت.

وی تاکید کرد: هر چقدر هم در عرصه سیاست واداده عمل کنیم و از ارزش‌های نظام اسلامی کوتاه بیاییم و به دشمن چراغ سبز نشان دهیم باز هم شرایط اقتصادی کشور جز با توجه به اقتصاد مقاومتی حل نخواهد شد.

نقدی با اشاره به سرمایه‌گذاری خارجی 4 میلیارد دلاری در سال آخر دولت دهم ابراز داشت: در نخستین سال فعالیت دولت یازدهم تنها 2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشورمان رخ داد و این نشان می‌دهد که سرمایه به دنبال سود است نه وادادگی سیاسی و این تصور که با تغییر سیاست خارجی سرمایه‌گذار خارجی به ایران سرازیر می‌شود تنها یک سراب است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.