معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در مقطع دانشجویی تعداد ۴۰ کانون هلال احمر در سطح دانشگاه‌های استان خراسان رضوی داریم.

فعالیت ۴۰ کانون هلال احمر در مقطع دانشجویی خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، اسماعیل شاه‌بیگی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبر این شهرستان با اشاره به فعالیت بیش از 83 هزار نفر در کانون‌های جوانان هلال احمر خراسان رضوی، اظهار کرد: این تعداد عضو در کانون‌های جوانان جمعیت شامل کانون‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، آزاد، غنچه‌های هلال و طلاب فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اعضا ما از سنین پنج تا 29 سال در کانون مختلف جوانان در شعب جمعیت هلال‌ احمر عضو می‌شوند، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 600 کانون دانش‌آموزی در سطح استان خراسان رضوی در حال فعالیت هستند که در هر کانون تعداد 47 نفر عضو هستند.

شاه‌بیگی با بیان اینکه ما در مقطع دانشجویی تعداد 40 کانون در سطح دانشگاه‌های استان خراسان رضوی داریم، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت جذب جوانان فعال در همه 20 شعبه جمعیت استان کانون‌های آزاد جوانان مستقر شده تا بتوانیم این قشر از جوانانی را که دانشجو نیستند و فعالیت‌های آزاد می‌کنند را نیز جذب کنیم.

وی با اشاره به ضرورت استقرار کانون‌های روستایی در سطح استان عنوان کرد: در این زمینه پیگیری‌های زیادی شد و در حال حاضر بیش از 70 کانون روستایی در سطح استان در حال فعالیت هستند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اهمیت حضور طلاب در فعالیت‌های مختلف جمعیت هلال احمر ادامه داد: در این راستا کانون‌های طلاب در شعبی که دارای حوزه علمیه هستند فعال شده که ثمرات خوبی را نیز به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فعال سازمان جوانان در سطح استان خراسان رضوی با هدف توسعه فعالیت‌های بشر دوستانه و اجرای برنامه هفتگی هلال احمر تلاش می‌کنند، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌هایی که ما در این حوزه داریم کانون‌های دانش‌‌آموزی است که در این زمینه تعاملات خوبی با آموزش و پرورش انجام گرفته و برنامه‌های مختلفی با همکاری این مجموعه برگزار شده که مهم‌ترین آنها اجرای طرح المپیاد دادرس ویژه دانش‌آموزان است.

شا‌ه‌بیگی با بیان اینکه طرح دادرس با هدف آموزش دانش‌آموزان در شرایط سخت برگزار می‌شود، گفت: در حال حاضر این المپیاد در شعب شهرستانی برگزار شده و برترین‌ها به مرحله استانی راه پیدا کرده که با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته المپیاد استانی در نیمه نخست مهر ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این المپیاد دادرس امسال تعداد 9 هزار دانش‌آموز در غالب تیم‌های 14 نفره شرکت می‌کنند.

شاه‌بیگی با اشاره به برگزاری مسابقات رفاقت مهر درنیمه دوم مهر ماه امسال نیز افزود: این مسابقات در 10 رشته فرهنگی،امدادی و علمی برگزار می شود که تیم منتخب استان در این مسابقات به رقابت کشوری اعزام می‌شوند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.