این شب و روزها رسانه ملی مسابقات قهرمانی جهان کشتی را از شبکه سوم سیما پخش می‌کند.

مظلومیت کُشتی  در طوفان حاکمیت فوتبال

 نگاهی به چگونگی پخش این مسابقات بخوبی آپارتاید و تبعیض نژادی موجود میان رشته‌های ورزشی را در نگاه مسؤولان رسانه ملی آشکار می‌کند. در حالی که همه اذعان دارند کشتی ورزش ملی ماست و میلیونها طرفدار در این سرزمین دارد، اما حساس‌ترین مسابقات آن لابه لای فیلمهای سینمایی و برنامه شبهای تابستان و فوتبال اسپانیا برای مردم پخش می‌شود. مخاطب گیج می‌شود و باید مرتب گوش به زنگ باشد که چه لحظه‌ای برنامه عادی قطع شود و تصویر یک کشتی‌گیر بر صفحه تلویزیون ظاهر شود.

شبی که پخش مسابقات با برنامه نود همزمان شده بود که واقعاً اوضاع تأسفبار بود. هر بار که برنامه قطع می‌شد، پس از برگشتن به استودیو، مجری محترم نود با عصبانیتی آشکار و خنده‌های هیستریک با لحنی تمسخرآمیز، تکیه کلامهای استاد «هادی عامل» گزارشگر خبره و دوست داشتنی کشتی کشور را تکرار می‌کرد و اعتراض و ناراحتی شدیدش را به پخش کشتی در بین برنامه نشان می‌داد. البته شاید انتخاب این شیوه، یعنی پخش کشتی‌هایی تا این درجه از اهمیت برای مخاطب ایرانی در بین برنامه محبوب دیگری، از اساس کار غلطی باشد و شاید بشود تا حدی به آن مجری هم حق داد، اما شیوه این اعتراض و نوع برخورد، نشان می‌داد که دیگر رشته‌های ورزشی این کشور، حتی محبوب‌ترین آنها و در عالی‌ترین سطوح، تا چه اندازه مقابل فوتبال غریب و مظلومند.

حیرت‌آور است که همزمان، حتی شبکه ورزش هم به طور مستقل مسابقات را پخش نمی‌کرد و در آن زمان مسابقات لیگ بسکتبال جهانی از این شبکه پخش می‌شد. مجری نود ناراحت و معترض بود که چرا برنامه قطع می‌شود و کشتی دلاور مردان ایرانی وسط برنامه ایشان روی آنتن می‌رود، مخاطبی چون من نیز متحیر بود که حالا به فرض غیر آن، مگر مردم چه چیزی را از دست می‌دادند؟ کشتی قطع شود تا دوربین به استودیو بیاید و ما از شیوه خوشحالی بعد از گل فلان بازیکن فوتبال آگاه شویم که پس از گل زدن دستش را تکان می‌داده یا پایش را؟ یا اینکه رباط صلیبی کدام بازیکن کش آمده و... انبوه اخبار دیگری که روزانه از صدها کانال رسانه‌ای دیگر به مردم می‌رسد؟ براستی امکان این نبود که یک برنامه مستقل در یکی از شبکه‌های مرتبط با تحلیل و اخبار مربوطه و نیز پخش متناوب کشتی‌ها برای میلیونها مخاطب این ورزش در نظر گرفته شود؟ آیا با وجود انبوه برنامه‌های فوتبالی موجود، این درخواست هنگام برگزاری مهمترین مسابقات کشتی جهان و تیم ملی کشتی ما، درخواست زیادی بود؟ دیکتاتوری فوتبال و غلبه حواشی آن بر متن حتی اصلی‌ترین اتفاقات دیگر رشته‌های ورزشی در این مواقع آشکار می‌شود!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیلان IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    0 0
    آقا با این کشتی نشون دادنشون ملتو روانی کردن.این چه وضعیه؟خب فوتبال بارسلونومیبردین شبکه ورزش.ازمسابقات کشتی جام جهانی تیم ملی مملکت مهمتربود؟!!!!