قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از حضور ۳۰۰ هنرمند از سراسر کشور در قالب ۲۴۰ غرفه در ششمین نمایشگاه صنایع دستی تبریز خبر داد.

 حضور ۳۰۰ هنرمند کشور در نمایشگاه صنایع دستی تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، فرزین حق‌پرست صبح امروز در آیین گشایش ششمین نمایشگاه صنایع دستی تبریز در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین‌المللی تبریز گفت: در این نمایشگاه، میزبان 300 هنرمند از سراسر کشور در قالب 240 غرفه در سطح نمایشگاه هستیم.

وی از مشارکت 30 استان کشور و 17 شهرستان استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: امیدواریم شاهد برگزاری نمایشگاهی پویا و پرمحتوا همراه با دستاوردهایی مثبت برای جامعه‌ی هنری کشورو استان باشیم.

حق‌پرست ادامه داد: صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، علاوه بر داشتن مفاهیم غنی و تکنیک‌های ناب و زیبایی منحصر به فرد، به سبب وسعت و تنوع اقلیمی و فرهنگی از تنوع و تکثر بالایی برخوردار بوده و ایران را از لحاظ کمی و کیفی همواره در زمره‌ی کشورهای شاخص صنایع دستی جهان قرار داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود نزدیک به 300 رشته و زیر رشته در حوزه صنایع دستی کشور، یادآور شد: وجود بیش از 80 رشته‌ی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در استان از جمله قالیبافی، ورنی‌بافی، نگارگری، سفال و سرامیک، چاپ باتیک، حکاکی روی نقره و منبت چوب حکایت از مردمی هنرمند، خوش‌ذوق و سختکوش دارد.

وی ثبت صنعت فرش تبریز را به عنوان اولین نشان مایه هنر این استان نقطه‌ی عطفی در حوزه‌ی صنایع‌دستی استان دانست و سفالگری، حکاکی روی نقره و منبت چوب را به عنوان دیگر نشان‌مایه‌ها و برندهای صنایع دستی استان در کشور و جهان ذکر کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در پایان شکل‌گیری مکاتب نگارگری اول و دوم در تبریز، آوازه جهانی قالی‌های تبریز و هریس و کاشی‌کاری‌های بی‌بدیل مسجد کبود تبریز را برگ‌های زرینی در تاریخ هنر ایران زمین عنوان کرد که با دستان توانمند هنرمندان این دیار رقم خورده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.