قدس آنلاین: استاندار اصفهان در دیدار با استانداران منطقه دو کشور گفت: تدوین سند نیروی انسانی یک فرایند آکادمیک دارد و کیفیت‌گرایی باید سیاست ‌حاکم بر این سند باشد.

سیاست سند نیروی انسانی باید کیفیت گرایی باشد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، کارگروه استانداران منطقهٔ دو کشور با حضور استانداران اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان پیرامون تدوین سند برنامهٔ نیروی انسانی، نقش و جایگاه استان‌ها در تنظیم بودجهٔ کشور، تدوین برنامهٔ ششم و همچنین نقش استان‌ها در تدوین برنامه‌های توسعهٔ ملی و منطقه‌ای، به میزبانی استاندار اصفهان برگزار شد و ضمن بحث و تبادل‌نظر، تصمیماتی اتخاذ گردید که جهت پیگیری به وزارت کشور ارسال خواهد شد.
رسول زرگر‌پور در این کار‌گروه به تدوین سند برنامه نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: تدوین سند نیروی انسانی یک فرایند آکادمیک دارد و کیفیت‌گرایی باید سیاست ‌حاکم بر این سند باشد.
وی با تأکید بر اینکه این سیاست‌ها باید در راستای برنامه‌های دولت تدبیر و امید باشد، اعلام نمود: تا دو هفتهٔ آینده سیاست‌های حاکم بر این سند توسط کارشناسان تهیه و تدوین گردد تا مورد عمل قرار گیرد.
استاندار اصفهان در خصوص نقش استان‌ها در بودجهٔ کشور، اظهار داشت: در حال حاضر تعادلی بین بودجهٔ ملی و استانی وجود ندارد و لازم است در توزیع اعتبارات ملی و استانی تجدید‌ نظر گردد.
زرگرپور نقش استان‌ها را در تدوین برنامه‌های توسعهٔ ملی و منطقه‌ای بهتر از گذشته خواند و افزود: وضعیت هنوز به ایده آل موردنظر نرسیده است.
وی در ادامه به مزیت‌ها و مشکلات استان اصفهان اشاره کرد و گفت: شرایط اصفهان با دارا بودن صد هزار کیلومتر مربع وسعت، 5 میلیون نفر جمعیت و 30 درصد خاک کویری هم فرصت و هم تهدیدی را برای این استان ایجاد کرده است.
نماینده عالی دولت در استان اصفهان این شهر را صنعتی‌ترین استان کشور خواند و گفت: صنایع برای استان اصفهان هم نعمت است و هم نقمت.
زرگرپور افزود: علیرغم اینکه کشاورزی در استان اصفهان در سایهٔ صنعت قرار گرفته است ولی این استان جایگاه خوبی را در تولید محصولات کشاورزی و فرآورده‌های دامی و پروتئینی در کشور دارد.
وی در ادامه به ظرفیت‌های استان در بخش‌های دانشگاهی و گردشگری اشاره کرد و افزود: اصفهان با دارا بودن 20 هزار اثر گردشگری، هزار و 700 اثر ثبت ملی و 5 اثر ثبت‌شدهٔ بین‌المللی ظرفیت بالایی را در این بخش دارد.
استاندار اصفهان با اشاره به رشد سه برابری ورود گردشگران به استان نسبت به سال 92، اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون گردشگران از 86 کشور دنیا به اصفهان سفر نموده‌اند که بیشتر آن‌ها از کشورهای اروپایی به‌ویژه آلمان هستند.
زرگرپور با اشاره به اینکه اکثر مقامات سیاسی که به تهران سفر می‌کنند، مقصد دوم آن‌ها اصفهان است، اظهار داشت: اصفهان ظرف دو سال گذشته میزبان 94 هیئت سیاسی بلندپایه و عالی‌رتبه از کشورهای مختلف جهان بوده است.
وی با اشاره به مشکلات استان در بخش‌های محیط‌زیست، آب، تورم و بیکاری و آسیب‌های اجتماعی گفت: مسائل سیاسی در استان قابل‌توجه است و متأسفانه این امر باعث شده است در طول دو دههٔ گذشته سرمایه‌گذاری در تأسیسات زیربنایی در استان رخ ندهد و بسیاری از زیربناها و امکانات گذشته نیز مستهلک شوند.
استاندار اصفهان به اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح تعداد روزهای هوای سالم در اصفهان از 30 روز به 114 روز افزایش ‌یافته و وضعیت هوا رو به بهبود است.
رسول زرگرپور به اجرای طرح 9 ماده‌ای احیای حوضهٔ آبریز زاینده‌رود اشاره کرد و افزود: خوشبختانه کارها بر یک نظم و نظام قرار گرفته و چارچوب مشخصی پیدا کرده است.
وی تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی را از جمله اقدامات مدیریت استان برای حل مشکلات اقتصادی برشمرد و اظهار داشت: ظرف چند ماه گذشته مشکلات چندین واحد تولیدی مرتفع شده است.
استاندار اصفهان در پایان به ابر پروژه‌های استان اشاره کرد و افزود: ورزشگاه نقش‌جهان؛ مترو و مصلی بزرگ امام خمینی اصفهان روی ریل تکمیل قرار گرفته است و کلنگ موزهٔ بزرگ اصفهان و نمایشگاه بین‌المللی نیز به زمین زده‌ شده است.
گفتنی است در این نشست علاوه بر استاندار اصفهان سایر استانداران شرکت‌کننده در کارگروه منطقه دو کشور دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص تدوین سند برنامه نیروی انسانی و نقش و جایگاه استان‌ها در تنظیم بودجهٔ کشور و برنامه ششم و همچنین نقش استان‌ها در تدوین برنامه‌های توسعه ملی و منطقه‌ای بیان نمودند و ضمن تصویب اصفهان به‌عنوان دبیرخانه دائمی کارگروه استانداران منطقه دو کشور مقرر گردید جلسات این کارگروه به‌صورت فصلی با موضوعات از قبل مشخص ‌شده در استان‌ها به‌صورت چرخشی برگزار گردد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.