رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه ویژه‌ای به محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق کمتر برخوردار دارند.

رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به محرومیت‌‌زدایی دارند
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، آیت‌الله محمدی گلپایگانی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از 12 طرح آموزشی بنیاد برکت، اهدایی رهبر معظم انقلاب که به شکل ویدئو‌ کنفرانس در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: نگاه رهبر معظم انقلاب به محرومیت‌زدایی نگاهی ویژه و خاص است و حضرت آقا توصیه‌های فراوانی به مسئولان مختلف داشته‌اند.

وی با ابراز تاسف از اینکه هنوز شاهد محرومیت‌های مختلفی در برخی از نقاط کشور هستیم، عنوان کرد: باید همه تلاش کنیم تا محرومیت‌ از شهرها و روستاها رخت بربندد و امیدوارم این توفیق از دست‌اندرکاران چنین کارهایی گرفته نشود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تبریک سالروز ازدواج مبارک حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) یادآور شد:‌ این ازدواج پایه‌های نیکی را بنیان گذاشت و سالروز چنین پیوندی بسیار مبارک است.

وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه این کشور حاضر است تمام منافع خود را به جز اینترنت در اختیار شرکایش قرار دهد، اضافه کرد: مسلماً اینترنت برای کشوری مثل‌ آمریکا مثل رودخانه‌‌ای مسموم است که می‌تواند افکار و عقایدش را به جهان تحمیل کند.

محمدی‌گلپایگانی با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه تفکر رهبر معظم انقلاب در خصوص فضای مجازی باعث خودکفایی ما در این عرصه شود، گفت: در حال حاضر شاهد چالش‌های اجتماعی مختلفی نظیر اعتیاد به ویژه در فضاهای آموزشی هستیم که باید در این زمینه مسئولان دقت نظر بیشتری داشته باشند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به جشن‌های 2500 ساله شاهنشاهی خاطرنشان کرد: امروز دیگر شاهد چنین صحنه‌هایی نیستم و همه برای پیشرفت و آبادانی این کشور احساس مسئولیت می‌کنند.

*تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با مشارکت امکان‌پذیر است
 

 محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور هم در سخنانی اظهار کرد: برای اجرای چنین پروژه‌هایی باید قدردان کسانی باشیم که در این زمینه تلاش‌های فراوانی کرده‌اند.

وی با اشاره به اقدام خداپسندانه‌ای که توسط رهبر معظم انقلاب همیشه در آستانه سال تحصیلی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: فرمان تاریخی حضرت امام(ره) باعث چنین حرکتی شد و امروز شاهد اقدامات بسیار زیبا و خیری در این زمینه هستیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز با تدبیر و خردمندی مدیریت خوبی در این عرصه داشته است، تصریح کرد: با شروع دولت یازدهم با صدها پروژه‌ با اعتبار بیش از 400 میلیون تومان مواجه بودیم که تمام پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی با همکاری و مشارکت بخش‌های مختلف امکان‌پذیر است.

وی با تأکید بر اینکه در 22 استان کشور از این مشارکت‌ها برای اقدامات اقتصادی مختلف بهره‌مند بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: امروز نیز شاهد افتتاح 140 پروژه در قالب بخش آموزشی توسط بنیاد برکت بودیم که امید می‌رود چنین حرکاتی ادامه داشته باشد.

*مدارس مختلط زیبنده شهر امام رضا (ع) نیست

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد هم در سخنانی اظهار کرد: در حال حاضر بنیاد برکت با کمک‌ها و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب دارای نفحات و رشحات بسیار مبارکی است که نصیب مردم آسیب‌پذیر در جای جای ایران زمین می‌شود.

وی با تقدیر و تشکر از رهبر فرزانه انقلاب به دلیل نگاه ویژه به محرومان کشور عنوان کرد: این نگاه از سوی ایشان به استان خراسان رضوی و عتبه مقدس امام هشتم(ع) نیز همیشه مستدام بوده است.

امام جمعه مشهد با اشاره به افتتاح 12 مدرسه با 82 کلاس و زیر پوشش قرار دادن بیش از 2 هزار و 400 دانش‌آموز نقاط محروم استان گفت: یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین کارهای ممکن، توجه به موضوع زیرساخت‌های آموزشی است که در این میان بنیاد برکت گام‌های بسیار خوبی برداشته است.

علم‌الهدی همچنین بر لزوم توجه به حاشیه شهر مشهد با توجه به مشکلات و مسائل عدیده این منطقه تاکید کرد و افزود: بنیاد برکت همانند سنوات گذشته باید نگاه ویژه‌ای به حاشیه شهر مشهد به ویژه احداث مساجد و مدارس در این مناطق داشته باشد.

وی با بیان اینکه اعتبار اختصاص داده شده از سوی این بنیاد برای احداث مساجد در حاشیه شهر مشهد مکفی نیست، افزود: وضع مدارس نیز در این مناطق بسیار نابسامان است و در برخی نقاط شاهد تشکیل کلاس‌های مختلط هستیم که به هیچ وجه زیبنده شهر امام رضا(ع) نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز امیدواری کرد که این بنیاد با برکت بتواند قدم‌های موثری را در راستای محرومیت‌زدایی آموزشی و فرهنگی در این مناطق بردارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.