رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: از آغاز امسال تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار پرونده توسط پلیس پیشگیری از نیروی انتظامی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

۲ میلیون و ۶۰۰ هزار پرونده توسط پلیس پیشگیری به مراجع قضایی ارجاع شد
 سردار محمد شرفی عصر امروز در همایش سالانه کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان در سالن ولایت اردبیل اظهار داشت: کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به عنوان مهمترین بخش نیروی انتظامی از فعال‌ترین حوزه‌ها بوده که اقدامات موثر و مطلوبی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بالای 560 هزار نفر طرفین پرونده اعم از شاکی، متشاکی یا متهم در کلانتری‌ها حضور یافته و به محاکم قضایی ارجاع شدند، گفت: از آغاز امسال تاکنون بیش از 2 میلیون و 600 هزار پرونده توسط پلیس پیشگیری از نیروی انتظامی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر به‌روز کردن اطلاعات نیروهای پلیس در سطح کشور بیان کرد: پلیسی موفق خواهد بود که در گذشته باقی نماند و اطلاعات و علم خود را به‌روز کرده و بتواند از این اطلاعات در راستای خدمات‌رسانی شایسته و موثر به مردم بهره‌برداری کند.

شرفی افزود: یکی از نکاتی که این همایش دنبال می‌کند به‌روزرسانی نیروهای پلیس و کارکنان نیروی انتظامی نسبت به قوانین  و مقررات است که در این راستا آموزش‌های لازم به افراد حاضر در همایش ارائه شده و راهکارهای ارائه خدمات مناسب آموزش داده می‌شود.

وی برگزاری چنین همایش‌هایی در استان‌ها را سبب آشنا شدن نیروهای پلیس با مهارت‌های شغلی و رفتاری و دادرسی کیفری و تجزیه و تحلیل جرائم دانست و تصریح کرد: در حال حاضر آمادگی پلیس در مواجه با جرائم بسیار بالا بوده و اقدامات پیشگیرانه در حد ایده‌آل و مناسب انجام می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه استان اردبیل از نظر سلامت و امنیت اجتماعی و آمار پایین وقوع جرم جزو 4 استان کم‌وقوع جرم به شمار می‌رود، گفت: از این استان 800 نفر از مدیران و فرماندهان انتظامی در دوره‌های مختلف مهارت‌های رفتاری و قوانین اجتماعی شرکت کرده‌اند.

سردار شرفی میزان انتقادات مردم از پلیس استان اردبیل را از طریق 197 پایین‌تر از سایر استان‌ها و بالعکس میزان پیشنهادات را بیشتر اعلام کرد و افزود: این امر نشان از تعامل بهتر پلیس و مردم در استان اردبیل بوده که این عملکردی مثبت برای پلیس استان اردبیل بوده که انتظار می‌رود این امر تداوم یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.