گروه میهن - مهدی مجیدی - معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: بخش عمده از سبک زندگی دینی منطبق بر تکالیف پنج‌گانه است.

 دومین نمایشگاه تصویری  «فقه و زندگی»  گشایش یافت

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی در مراسم گشایش دومین  نمایشگاه «فقه و زندگی» گفت: اولویت برنامه‌های آستان قدس رضوی ترویج سبک زندگی دینی با محوریت احکام فقهی و مهمترین بخش، پاسخگویی به شبهات است. عمیق تر از بخش پاسخگویی، ارایه الگو و نشان دادن نسخه‌های درمانی است؛ بخصوص اگر این مشاوره ها رویکرد دینی هم داشته باشد.

وی افزود: از نظر زیرساختی در دنیا نمی توانید مجموعه ای جامع پیدا کنید که در آن 20 هزار دانش آموز و دانشجو با بهره‌گیری از  کتابخانه‌های تخصصی با رویکرد دینی در جهت رشد و توسعه علوم و معارف اسلامی بکوشد، در حالی که آستان قدس رضوی از بدو پیروزی انقلاب تا کنون با رهنمودهای حضرت آیت‌ا... واعظ طبسی در ارایه این خدمات به زائران و مجاوران بارگاه علی بن موسی الرضاعلیه السلام موفق بوده است.

    سید جلال حسینی در پایان تعامل و همکاری فرهنگی مجموعه‌های فرهنگی را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: وحدت نظر و عملِ مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی زیر نظر استاد فلاح زاده و آستان قدس رضوی اقدام ارزشمندی است که برکات آن می‌تواند شامل سایر اعتاب مقدسه هم بشود.

حجت الاسلام سید احمد علوی، کارشناس و پاسخگو به مسایل دینی نیز به نمایندگی از مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی با بیان اینکه در آموزش احکام تأثیرگذاری و یادگیری احکام با روش دیداری و تصاویر بیشتر است، گزارشی از فعالیت مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی قم ارایه کرد.

نمایشگاه «فقه و زندگی» در دو بخش «موجودات زنده» و «موجودات غیرزنده» گشایش یافته است که  در بخش موجودات زنده، احکام حلال گوشت و حرام گوشت بودن و نوع ذبح شرعی حیوانات در قالب عکس و مجسمه به نمایش گذاشته شده است. در  بخش موجودات غیرزنده نیز تابلوهای حد ترخص، ماکت اسناد، قوانین اجتماعی، ابزار شست و شو با فتوای مربوط به هر کدام بیان شده است.

همچنین تصاویر علمای پیشین، اسناد معاملات گذشته، پولهای رایج کشورها، احکام دفاع، شکار حیوان، تابلوهای حد شرعی، احکام مربوط به مصرف مواد مخدر، تیمم، نماز جماعت، ابزار و شرایط ذبح حیوانات از دیگر غرفه‌های تصویری این نمایشگاه است.

گفتنی است، نمایشگاه «فقه و زندگی» در مرکز نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 8 صبح تا 13 و 16 تا 20 از این نمایشگاه بازدید کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.