مرتضی روشنی: «خواهشمندم پیگیری کنید، به ما ساکنان محله «احمدی روشن» از حکمت یک تا ۱۹ (سیاسک) چرا شرکت آب وفاضلاب آب غیر شرب می دهد، آیا آب شرب همه شهروندان شهر مشهد نمک و روغن دارد ؟- کشمیری»

مسؤولان  قول پیگیری دادند

“شرکت آب و فاضلاب مشهد حدود سه ماه است که به ما ساکنان بولوار حکمت، حکمت سه آب  غیرقابل شرب و غیر بهداشتی می دهد، خواهشمندم پیگیری کنید، شاید یک مسلمان پیدا شود که رسیدگی کند. با تشکرحسینی»

اینها بخشی از پیامکهایی است که شهروندان ساکن در منطقه «سیاسک» به سامانه پیامگیر روزنامه ارسال کرده اند.

«سیاسک» مطابق تقسیمات شهری مشهد، جزو ناحیه چهار شهرداری منطقه سه است که از 10 ماه پیش به خط لوله آب و فاضلاب شهری متصل شده و اکنون به خاطر پایین بودن کیفیت آب منطقه اعتراضهای اهالی افزایش یافته است.

یکی از اهالی این محل در این باره به خبرنگار ما گفت: روزهای نخستی که به خط لوله شهری وصل شدیم، دایم آب قطع بود و حالا نیز کیفیت آب به قدری پایین است که جز برای شست و شو کاربرد دیگری ندارد.

وی ادامه داد: البته فشار آب خوب است، اما کیفیت آن بسیار بد و چربی آب به گونه ای است که حتی با جوشاندن نیز از بین نمی رود. جالب اینکه به آبفا نیز اطلاع داده ایم، اما آنان تنها آمدند از مسجد محل نمونه برداری کردند و گفتند، آب مشکلی ندارد.

حسینی نیز دراین باره اظهار کرد: معلوم نیست چرا به ما اهالی پایین شهر اجحاف می شود، این آب قابل شرب نیست و اهالی آب شرب مورد نیاز را از سایر نقاط شهر تأمین و یا آب معدنی می خرند. پیشتر البته موارد مشابهی از پایین بودن کیفیت لازم آب شرب در محدوده جاده سیمان توسط شهروندان به روزنامه اعلام شده بود که گزارشهایی مانند «نوسازی شبکه آبرسانی دهرود تشنه اعتبار است» درباره آن به چاپ رساندیم. هرچند بخشی از این موارد مربوط به آبفار بود، اما نکته مشترک گلایه های مردمی، چرب بودن آب و گاهی شوری است.

* انشعابات غیرمجاز دلیل ناخالصی آب

این بار نیز پیگیر خواسته مردم شدیم و موضوع را با کارشناسان شرکت آب و فاضلاب مشهد درمیان گذاشتیم که آنان نیز قرار شد پس از نمونه گیری، نتیجه را اعلام کنند.  سرانجام  پس از پیگیری یک هفته ای، پاسخگویی به این موضوع برعهده مدیر مرکز کنترل هوشمند و پیشگیری از بحران این شرکت قرار گرفت.

بهرام حدادسرایی با بیان اینکه وظیفه اصلی ما تأمین آب سالم برای تمامی شهروندان است، اظهار کرد: آزمایشگاه این شرکت به صورت هوشمند بوده و هر روز از تمام منابع تأمین آب نمونه گیری می کنیم و در صورت وجود ناخالصی، برای برطرف کردن آن اقدامهای لازم را انجام می دهیم.  وی ادامه داد: البته محدوده سیاسک پیشتر جزو منطقه روستایی بوده و بتازگی به شبکه شهری پیوسته که فرسودگی شبکه لوله کشی منازل و انشعابات غیرمجاز از جمله دلایل احتمالی وجود ناخالصی در برخی از قسمتهای شبکه آبرسانی این منطقه است.

* رسیدگی می‌کنیم

حدادسرایی گفت: عمده آب سیاسک از سد دوستی تأمین می شود که ممکن است گاهی اوقات ناخالصی هایی داشته باشد، اما تأکید می کنم، به دلیل وجود بافت فرسوده و انشعابهای بی شمار غیرمجاز که سبب می شود با مسأله برگشت آب غیرکیفی در شبکه مواجه شویم، ممکن است برای برخی از شهروندان آب آن کیفیت خالص را نداشته باشد که همکاران ما در اسرع وقت به این وضع رسیدگی می کنند.

 وی درپاسخ به این پرسش که کار کیفی سازی خطوط لوله آبرسانی چقدر به طول خواهد انجامید، اظهار کرد: این امر پروسه ای زمانبر است و نمی توان تاریخ دقیقی برای آن اعلام کرد.

*گفتنی است، این مطلب در پی چندین پیامک به روزنامه قدس تهیه شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.