قدس آنلاین:وقتی به همراه همکاران برای بازدید از نمایشگاه دفاع مقدس رفتیم، انتظار داشتیم، نمایشگاه آماده بهره برداری باشد و ما به عنوان اولین گروه، این باغ موزه دفاع مقدس را ببینیم، اما با کمال تعجب با غرفه های خالی و داربست ها و ادوات و ماشین های نظامی و فضا سازیهایی مواجه شدیم که هنگام بازدید , تازه در دست اقدام بود.

نمایشگاه دفاع مقدس آماده نبود

 

نمایشگاه دفاع مقدس در ضلع جنوبی پارک کوهسنگی درحال آماده شدن برای هفته دفاع مقدس است.این نمایشگاه در هشت بخش اصلی، نمایشگاه مفهومی، تجهیزات نظامی، شهربازی مقاومت، اجرای نمایش شهدای غواص در دریاچه کوهسنگی، نمایش کلیپ های دفاع مقدس در پرده آبی، عرضه نوشت افزار با شرایط مناسب ویژه خرید مدرسه و رادیو نمایش تا 6 مهرماه  دایراست.

 به گفته مدیر فرهنگسرای پایداری : نمایشگاه مفهومی و تجهیزات نظامی از جمله بخش‌هایی هستند که پس از پایان نمایشگاه برای باغ موزه دفاع مقدس در بوستان کوهسنگی حفظ  می شود.

وی گفت: موضوعاتی از جمله حماسه و ایستادگی، دلایل آغاز تا پایان جنگ تحمیلی، حمایت ناجوانمردانه بیش از 40 کشور تحت سلطه آمریکا از عراق در جنگ تحمیلی، روایت حماسه شهدای بدون مرز ، توسط راوی روایت می‌شود، چیزی شبیه آنچه کاروانهای راهیان نور در مناطق عملیاتی غرب و جنوب می بینند. منتها اینجا محیط  خوب پارک ، فضا را مفرح  می کند و خانواده ها در دورهمی های شبانه به بازدید از غرفه ها نیز پرداخته و از برنامه های تدارک دیده شده تا ساعت 22 شب بهره مند می شوند.

 او افزود: در قسمت شهربازی مقاومت در بخش کودکان، دختران  و پسران  شرکت  می کنند، اما در بخش نوجوان تنها پسران  گروه سنی 9 تا 12 سال  شرکت داشته و برای والدین نیز کارگاهی آموزشی در نظر گرفته شده است.

او بیان داشت: نمایش شهدای غواص به مدت 45 دقیقه با عنوان دریادلان، هر شب در جوار دریاچه کوهسنگی اجرا می‌شود، البته برنامه‌هایی مانند پرده آبی، اجرای 5 تئاتر خیابانی و سرودهای انقلابی نیز در 3 نقطه از کوهسنگی همزمان با برنامه‌های نمایشگاه دفاع مقدس اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه  تلاش دست اندرکاران بر ایجاد لحظات شاد و غرورآفرین برای مخاطبان و بازدید کنندگان است.

با این همه وقتی به همراه همکاران برای بازدید از نمایشگاه دفاع مقدس رفتیم، انتظار داشتیم، نمایشگاه آماده بهره برداری باشد و ما به عنوان اولین گروه، این باغ موزه دفاع مقدس  را شنیدیم را ببینیم، اما با کمال تعجب با غرفه های خالی و داربست ها و ادوات و ماشین های نظامی و فضا سازیهایی مواجه شدیم که در حین بازدید ,  تازه در دست اقدام بود.

و این در حالی است که حرف از برنامه های بسیار طی هفته دفاع مقدس است در حالیکه تا دیروز ظهر هنوز فقط مقدمات کار آماده بود...

امیدواریم باغ موزه دفاع مقدس، در شان شهدا و شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام باشد و البته در این نمایشگاه ،نشانه ای از تکرار برنامه های اجرا شده در نمایشگاههای  مرسوم شهرداری نباشد و شهرداری و مدیران فرهنگی شهر  به دنبال نوآوری مناسب نسل کنجکاو و پرسشگر امروز باشند.

شبنم مقدم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.