قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، پیامدهای مصرف مواد مخدر را در جامعه بسیار ناگوار دانست و بر ضرورت استفاده از ظرفیت روحانیون در امر مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

ضرورت استفاده از ظرفیت روحانیون در امر مبارزه با مواد مخدر

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازایرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، علیرضا جزینی در دیدار با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل افزود: تولید روزافزون مواد مخدر صنعتی در افغانستان رو به افزایش و سود حاصل از تجارت بین المللی مواد مخدر نیز برای قاچاقچیان هنگفت است.
وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت روحانیون در امر مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: با آگاهسازی در جامعه به عنوان یک موضوع مهم، باید یک حرکت جمعی علیه مواد مخدر ایجاد شود.
جزینی به نقش و نفوذ روحانیون در جامعه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه دشمن جوانان کشور را هدف قرار داده باید طلاب و ائمه جمعه و جماعات به آموزش مهارت های زندگی و فرزندپروری بپردازند تا از مصرف مواد مخدر پیشگیری و همچنین با آگاهسازی در جامعه به عنوان یک موضوع مهم، یک حرکت جمعی ایجاد شود.

** بیکاری و فقر از علل رواج مواد مخدر است 
همچنین نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در این جلسه گفت: در مناسبت های مختلف و شب های قدر در زمینه مبارزه با مواد مخدر با مردم صحبت می کنیم تا حس مشارکت جویی در امر مبارزه برای مردم ایجاد شود.
آیت الله سیدحسن عاملی افزود: در برخی مناطق کشور مواد مخدر کم و در برخی دیگر بیشتر است که معتقدم که بیکاری و فقر از علل رواج آن هستند.
وی افزود: باید در مبارزه با مواد مخدر از ظرفیت روحانیون استفاده کرد و آمادگی داریم ترتیبی اتخاذ کنیم که قبل از شروع ماه های محرم الحرام و رمضان در تجمع روحانیون در رابطه با موضوع آسیب های اجتماعی صحبت کنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری پیشنهاد داد: آیین های مختلفی برای نفرت از مواد مخدر ایجاد شود و مواد مخدر بویژه صنعتی به عنوان یک عامل مشمئزکننده معرفی شود.
براساس آمار، یک میلیون و 325 هزار نفر از جمعیت کشور مصرف کننده موادمخدر هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.