قدس آنلاین_ قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در نشست خبری برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس با عنوان «داستان ایستادگی» در فرهنگسرای پایداری گفت: این نمایشگاه فرهنگ جهاد و ایثار را به نسل های مختلف منتقل می کند.

نمایشگاه دفاع مقدس، فرهنگ جهاد و ایثار را به نسل های مختلف منتقل می کند

 

به گزارش قدس آنلاین، جعقر رئیسیان زاده، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد را به عنوان یکی از نهادهای فرهنگی، موظف به توجه ویژه به ترویج فرهنگ ایثار و جهاد دانست و افزود: این فرهنگ که دیروز در جنگ تحمیلی میان رزمندگان مشاهده می شد، امروز باعث نگرانی استکبار شده است به طوری که دشمن را خشگین کرده است.

او با ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس با عنوان «داستان ایستادگی» در کوهسنگی تاکید کرد: از چند ماه گذشته طراحی این نمایشگاه به سازمان ارائه شد و پس از تصویب آن فعالیت های آماده کردن آن از سه ماه گذشته آغاز شد.

این مقام فرهنگی شهرداری مشهد را چهارمین شهر کشور در استفاده از پرده آب در دریاچه کوهسنگی دانست و تصریح کرد: کلیپهای دفاع مقدس بر روی پرده آب به نمایش گذاشته می شود.

حماسه ایستادگی؛ روایت چرایی 8 سال جنگ تحمیلی

همچنین مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد به توضیح بیشتر درباره این نمایشگاه پرداخت و اظهار کرد: نمایشگاه «داستان ایستادگی» از 8 بخش از جمله نمایشگاه مفهومی، نمایشگاه تجهیزات، شهربازی مقاومت، اجرای نمایش شهدای غواص، نمایش پرده آبی، عرضه نوشت افزارهای ویژه فروش آغاز مدرسه، رادیو نمایشگاه و اجرای رزم کوهستان تشکیل شده است.

حامد صادقی البته به ایستگاه هایی که در بخش نمایشگاه مفهومی قرار دارد و هر کدام روایت کننده یکی از جنبه های مهم 8 سال جنگ تحمیلی است اشاره و بیان کرد: حماسه ایستادگی که به روایت چرایی 8 سال جنگ تحمیلی می پردازد بیان کننده حفظ آرمان های انقلاب اسلامی و شجاعت شهدای شیمیایی، غواص، بدون مرز و .... است که برای حفظ سرزمین خود با دشمن جنگیده اند.

او به المان های موجود در نمایشگاه «داستان ایستادگی» اشاره کرد و گفت: بخشی از این المان ها توسط شهرداری با موضوع استکبارستیزی و دفاع مقدس ساخته شده و در این نمایشگاه به نمایش درمی آید.

به گفته مدیر فرهنگسرای پایداری، اجرای نمایش «پرده آبی»، پخش کلیپ‌ های دفاع مقدس، رزمایش کوهستان (شامل فتح قله و بازگشت از آن توسط راپل به همراه تیراندازی و رزمی کامل)  و خواندن دعای روز عرفه نیز از دیگر برنامه ‌های این نمایشگاه است که می تواند جذابیت های آن را برای مردم دوچندان کند.

صحاب رسانه از نمایشگاه «داستان ایستادگی» که قرار است به مناسبت هفته دفاع مقدس در بوستان کوهسنگی برپا شود، بازدید به عمل آوردند.

صادقی بیان کرد: استکبارستیزی و شعار مرگ بر آمریکا از مهمترین راهبردهای این نمایشگاه است که به عنوان محوریت همه  برنامه های این نمایشگاه اجرا می شود.

شایان ذکر است این نمایشگاه از 25 شهریور تا 6 مهر 94 همه روزه از ساعت 16 الی 22 در ضلع جنوبی پارک کوهسنگی برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.