قدس آنلاین: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به کلنگ‌زنی باغ موزه دفاع مقدس گفت: میزان اعتبار اختصاص یافته به این پروژه ۵۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس مشهد اختصاص یافته است

به گزارش قدس آنلاین، سرتیپ دوم پاسدار اکبر نجاتی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های امسال ستاد هفته دفاع مقدس استان و همچنین مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالروز دفاع مقدس با شعار ما می‌توانیم با همدلی و هم‌زبانی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس توانستیم ‌مقابل استکبار شرق و غرب بیاستیم و از میهن‌ خود دفاع کنیم، گفت: امروز نیز می‌توانیم با همدلی از پس مشکلات برآمده و دشمنان را متقاعد کنیم که حق ما را بپذیرند و استقلال مارا قبول کنند و در شرایطی برابر با آن‌ها تعامل داشته باشیم.

نجاتی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس در مشهد هستیم، علت آغاز پیش از موعد این نمایشگاه را استفاده زائران مشهدالرضا از آن اعلام کرد و اظهار داشت: 31 شهریور و به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس شاهد رژه نیروهای مسلح در مشهد هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: روز دوم هفته دفاع مقدس که با عنوان روز روحانیت، علم و دانش‌پژوهی و سربازان لقب داده ‌و در روزهای برگزاری این نمایشگاه مراسم دعای عرفه برگزار ‌و زنگ مقاومت نیز در مدارس طنین انداز می‌شود.

نجاتی دوم مهرماه را روز شهیدان، جانبازان، صلاوت و فخرآفرینی اعلام کرد و گفت: این روز، روز تجلیل از شهداست در این راستا مراسم غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا توسط مردم در این روز در مشهد مقدس انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه عنوان برنامه‌های پنجمین روز هفته دفاع مقدس، دفاع همه‌جانبه، جوانان و پشتیبانی مردمی و اصناف ‌نام گرفته است، اظهار داشت: از اصناف خواسته شده زمینه تبلیغات محیطی نسبت به ارائه نقش اقشار مختلف فعالیت را فراهم کنند.

نجاتی عنوان ششمین روز هفته دفاع مقدس را ولایت مداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان دانست و تصریح کرد: پنجم مهرماه روز آزاد سازی حصر آبادان است و نیروهای مسلح و لشکر 77 در این عملیات موفق به دور کردن دشمن بعثی از اطراف این شهر شدند.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاهی با موضوع دفاع مقدس از جمله برنامه‌های روز ششم مهر در هفته دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: این روز با عنوان وحدت ملی، بصیرت دشمن شناسی، بیداری اسلامی و موضوع استکبارستیزی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از آخرین روز هفته دفاع مقدس با عنوان فرماندهان، عزت مداران و حماسه آفرینان یاد کرد و اظهار داشت: هفتم مهرماه سالروز شهادت شهید فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا است و پیشکسوتان نیروهای مسلح جلسه‌ای به همین منظور برگزار می‌کنند.

نجاتی با بیان اینکه خراسان رضوی نقش مهمی در هشت سال دفاع مقدس ایفا ‌‌و در این مدت 17 هزار شهید به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است، گفت: امیدواریم بتوانیم نقشه خراسان را در دفاع مقدس آنطور که شایسته است، نمایش دهیم.

وی افزود: از جمله اقدامات یگان‌های استان خراسان رضوی در مدت هشت سال دفاع مقدس می‌توان به شکست حصر آبادان توسط لشکر 77 و مقاومت یک هفتگی لشگر 21 امام رضا(ع) در چذابه و در مقابل ارتش عراق اشاره کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه اقدامات خوبی با کمک شورای ‌شهر مشهد و شهرداری درباره ایجاد باغ موزه دفاع مقدس انجام ‌‌و بخشی از زمین پارک کوهسنگی به این موضوع اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: اعتبارات لازم برای این پروژه تامین شده و پیمانکار نیز انتخاب شده است و در هفته دفاع مقدس عملیات ساخت این باغ موزه آغاز می‌شود.

نجاتی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، در تشریح بخش‌های مختلف نمایشگاه، تصریح کرد: این نمایشگاه شامل بخش ادوات نظامی، اجرای نمایش عملیات خوزستان، عملیات کربلای 4 و 5 و غواصان و شهربازی دفاع مقدس است و همچنین تشکل‌های دفاع مقدس محصولات و کارهای خود را در این زمینه ارائه می‌دهند.

وی تأکید کرد: کمیته فنی و محتوایی روی این موضوع کار کرده و این کار کارشناسی به دید قضاوت و استفاده از نظر علاقمندان گذاشته می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در تشریح سایر برنامه‌های شاخص این اداره‌کل اظهار داشت: از جمله این برنامه‌ها می‌‎توان به رونمایی از کتاب مناجات نامه شهدا، راه اندازی دفتر مرکزی پیشکسوتان جهاد و نیروهای مسلح در استان، نمایش عملیات رزمی سپاه، رونمایی از کتاب جغرافیای دفاع مقدس در مشهد،کلنگ زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس و همچنین شهدای گلبهار، درگز و نقاب اشاره کرد.

نجاتی با اشاره به کلنگ زنی مرکز فرهنگ دفاع مقدس (باغ موزه)، اظهار داشت: میزان اعتبار اختصاص یافته به این پروژه 50 میلیارد تومان اعلام شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.