مرتضی روشنی : قدس ویژه خراسان- همزمان با سی و پنجمین سالروز هفته دفاع مقدس، عملیات احداث باغ موزه دفاع مقدس در مشهد آغاز می‌شود.

آغاز عملیات ساخت «باغ موزه» در هفته دفاع مقدس

مدیرکل و دبیرستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: پس از اینکه با همکاری شورای شهر و شهرداری مشهد قطعه زمین مورد نیاز باغ موزه از اراضی کوهسنگی در اختیار بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس قرار گرفت، رایزنی و برنامه ریزی برای ساخت آن انجام شد و با مشخص شدن پیمانکار، عملیات اجرایی آن در هفته دفاع مقدس امسال انجام می‌شود.

سردار اکبرنجاتی در پاسخ به پرسش قدس مبنی براینکه ساخت این باغ موزه با چه هزینه ای و در چه مدت زمانی قراراست ساخته شود، بیان کرد: آنچه ما پیش‌بینی کردیم 50 میلیارد تومان و در مدت چهار سال است، اما شاید حوادث غیرقابل پیش‌بینی در زمان ساخت باغ موزه رخ دهد که سبب کندی کار شود، اما بی‌تردید دغدغه ما اتمام ساخت این باغ موزه در زمان مقرر است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: امسال به خاطر آشنایی بیشتر زائران با دستاوردهای دفاع مقدس، مراسم آغازین این هفته را قدری جلوتر آغاز کردیم، به همین منظور نمایشگاه دفاع مقدس را در محل بوستان کوهسنگی  مشهد داریم که از دیروزآغاز به کار کرد و تا پایان هفته دفاع مقدس نیز ادامه دارد.

سردار نجاتی ادامه داد: در این نمایشگاه انواع ادوات نظامی، شهربازی و دیوار آب که با کلیپها و نماهنگهای دفاع مقدس هماهنگ است، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت، ضمن اینکه بخشی از عملیاتهای آن دوران توسط نیروهای نظامی بازسازی و اجرا خواهد شد.

وی افزود: همچنین توسط سپاه 21 امام رضا(ع) مانورهایی در پادگان جوادالائمه(ع) در انتهای بولوار وکیل آباد برگزار می‌شود، ضمن اینکه مراسم رونمایی از کتاب مناجات نامه شهدا که مشتمل بر 400 فراز از وصایای شهداست، به همراه رونمایی از کتاب جغرافیای دفاع مقدس و افتتاح یادمان شهدا در شهرهای گلبهار، درگز و نقاب از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته هستند.

سردار نجاتی همچنین درباره نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس گفت: نخستین روز این هفته مطابق هرسال با رژه نیروهای مسلح آغاز می‌شود که روز «نیروهای مسلح، سلحشوری و پایداری» نام دارد.

وی ادامه داد: نخستین روز از مهرماه و همزمان با روز عرفه به نام روحانیت، علم و دانش پژوهی، سربازان نامگذاری شده. روز دوم مهر به نام شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی، روز سوم مهرماه، معنویت، زنان، خانواده و سلامت، روز چهارم مهر به نام دفاع همه جانبه، جوانان و پشتیبانی مردمی و اصناف، روز پنجم مهرماه به نام ولایت مداران، رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان و روز ششم مهرماه به نام وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی نامگذاری شده اند.

سردار نجاتی با بیان اینکه روز آخر هفته دفاع مقدس برابر است با سالروز شهادت امرای ارتش فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا، اظهار داشت: این روز به نام نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس نامگذاری شده که طی آن از پیشکسوتان دفاع مقدس نیز تجلیل خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.