قدس آنلاین- تبریز: احمد محمدزاده اظهار داشت: سال آینده شروعِ خروج از رکود و وارد شدن به عرصه رونق اقتصادی خواهد بود.

سال آينده، سال ورود به عرصه رونق اقتصادي

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، احمد محمدزاده در اولین جشنواره پسته شهر یامچی، با بیان اینکه در دنیای امروز هر سرمایه گذاری به دنبال مکانی امن برای سرمایه گذاری است، اظهار داشت: امروز سرمایه گذاران خارجی این نقطه امن را، در استان آذربایجان شرقی یافته اند به طوری که بعد از استقرار دولت تدبیر و امید، ده ها سرمایه گذاری خارجی در استان در حال انجام است که اتوبان تبریز-مرند – بازرگان یکی از بزرگترین سرمایه گذاری ها بوده و توسط سرمایه گذار خارجی صورت مي گيرد.


احمد محمدزاده، افزود: همچنین اخیرا سرمایه گذار خارجی برای ساخت 4 نیروگاه وارد استان شده و مراحل نهایی شدن قرار داد را طی میکنند تا بتوانند در استان برای تولید برق کمک کنند.

وی اضافه کرد: سال آینده شروع خروج از رکود و وارد شدن به عرصه رونق اقتصادی خواهد بود و تحلیل گران اقتصادی کشور آن را رقم زده اند و به تبع اینکه استان آذربایجان شرقی نیز یکی از استان های اقتصادی بوده از این مساله بهره مند خواهد شد و استان باید برای شرایط پسا تحریمی که به وجود خواهد آمد آماده شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی، با تاکید بر تاثیر وحدت و همدلی در توسعه استان، تصریح کرد: در هیچ کجا دولتی بدون پشتیبانی قوه مقننه و قوه قضاییه موفق نمی شود و همچنین در هیچ کجایی امنیتی به وجود نمی آید مگر  اینکه نیرو های مسلح آن کشور مقتدر باشند.

وی تاکید کرد: وحدت، برکات بسیاری را در راه توسعه استان به بار می آورد و بر همین اساس نیاز است تا در هر شهرستانی قوای سه گانه در کنار هم با محوریت معنوی امام جمعه وحدت و همدلی داشته باشند و البته امروز امنیتی که در کشور و استان وجود دارد را مدیون حضور با اقتدار نیروهای مسلح هستیم.

وي افزود: ما باید خود به فکر توسعه استان در زمینه های مختلف باشیم و با توجه به اینکه سرمایه گذاران مشوق ما هستند و وظیفه داریم زمینه را برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم نمائیم

محمدزاده، با بیان اینکه در باب اقتصاد هر کشوری غنی باشد امنیت نیز در آن وجود دارد، خاطرنشان کرد: وجود امنیت و رضایت برای سرمایه گذاران داخلی مشوقی برای حضور سرمایه گذاران خارجی است به طوری که اگر سرمایه گذاران داخلی ، احساس رضايت كنند، سرمایه گذاران خارجی نیز با توجه به این رضایت و امنیت برای حضور و سرمایه گذاری ترغیب خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه وظیفه دولتمردان این است که  در ابتدا از سرمایه گذاران داخلی در بخش های مختلف حمایت کرده و راضی نگه دارند تا با توجه به وضعیت سرمایه گذاران داخلی، سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در استان ترغیب شوند، ادامه داد: همچنین بخش های اقتصادی در شرایط پسا تحریم مسولیت های مهمی دارند و باید این را بدانیم که چه قبل از تحریم و چه بعد از تحریم کسی جز خود ما برای توسعه اقتصادی کاری نخواهد کرد.

سرپرست حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی، با اشاره به حضور و جذب سرمایه گذاران آذربايجاني مقیم در کشورهای دیگر، افزود: برای  حضور سرمایه گذاران آذربایجانی مقیم کشورهای خارجی نیز برنامه هایی داریم.

وی در ادامه با اشاره به، ثبت جهانی تبریز به عنوان شهر جهانی فرش، خاطرنشان کرد: صنعت فرش متعلق به مردم ایران و استان آذربایجان شرقی است و این مساله نتیجه سالها تلاش تلاشگران صنعت فرش و نسل آن ها است که به همت استاندار و تلاشگران صنعت فرش به ثمر رسیده است و نباید از کنار آن به راحتی گذشت و فرمانداری که در شهر آن ها فرش تولید می شود باید مراسمی برای فرش گرفته و البته هر سال نیز باید سالگرد این روز گرامی داشته شود.

محمدزاده، همچنین با اشاره به معرفی استان و شهر تبریز به عنوان شهر خلاق، تصریح کرد: این افتخاری است که نصیب هر کشوری نمی شود و امروز این افتخار نصیب کشور ما و در این
میان نصیب استان ما شده است

وی ادامه داد: شهر خلاق شاخصه های مختلفی دارد که صنعتی بودن و صنعت الکترونیکی داشتن و در نتیجه دست پیدا کردن به خلاقیت ها یی است که استان ما این دوران را سپری کرده است، اما خلاقیت در تمام ابعاد اگر به وجود بيايد، مطلوب ترخواهد بود.

سرپرست حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، در خصوص معرفی این معاونت، اضافه کرد: بعد از اینکه سازمان برنامه و بودجه از حوزه استانداری منفک شد معاونت اقتصادی و امور بین الملل در همه شهرستان ها بنا به تصویب شورای عالی اداری تشکیل یافت که مسولیت نظارت بر چرخه گردش اقتصادی استان را به این حوزه محول کرده اند .

در ادامه این جشنواره از اولین تندیس جشنواره پسته رونمایی شد و همچنین از کشاورزان نمونه در امر کشت پسته در یامچی تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.