قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان‌شرقی از اشتغال بیش از یک سوم زندانیان زندان‌های استان در رشته‌های صنایع دستی خبر داد.

اشتغال یک سوم از زندانیان آذربایجان شرقی در رشته‌های صنایع دستی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، میرعلی اکبر بنی‌هاشمی ظهر امروز در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در تبریز، اظهار داشت: فعالان صنایع دستی داخل زندان در 18 رشته به تولید محصول می‌پردازند که فرش و کیف و کفش چرم دست‌دوز از جمله مهم‌ترین آنها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه پنجاه درصد از درآمد فروش این محصولات صنایع دستی به خانواده زندانی می‌رسد، تشریح کرد: 25 درصد از این درآمد به خود زندانی، پنج درصد برای بیمه‌شان و 20 درصد نیز پس‌انداز می‌شود تا پس از آزادی زندانیان، به عنوان سرمایه‌های اولیه برای آغاز به کار در اختیارشان قرار گیرد.

بنی‌هاشمی از نمایشگاه‌های صنایع دستی به عنوان یک فرصت بسیار خوب یاد کرد و گفت: چنین نمایشگاه‌هایی فرصتی در اختیار سازمان زندان‌ها قرار می‌دهد تا نشان دهد چه توانایی‌ها و استعدادهایی در زمینه هنر و صنایع دستی در میان زندانیان وجود دارد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان با تاکید بر نیاز این اداره‌کل به ایجاد بازاری دائمی و مطمئن برای محصولات صنایع دستی زندانیان، خاطرنشان کرد: این اداره‌کل به سوی کارآفرینی بازارمحور در حال حرکت است.

بنی‌هاشمی عدم پذیرش زندانی در جامعه و نبود اشتغال را دو مشکل عمده زندانیان پس از آزادی دانست و خاطرنشان کرد: در بحث اشتغال، صنایع دستی به دلیل اینکه به کارفرما احتیاج نداشته و خوداشتغالی محسوب می‌شود و نیز صنعتی سودآور با سرمایه اولیه کمی است، می‌تواند موثرترین راه با کمترین هزینه و بیشترین بهره‌وری برای ورود زندانیان به بازار کار پس از آزادی‌شان باشد.

وی مراوده تولیدکنندگان با یکدیگر و با مردم و در نتیجه آشنایی با محصولات جدید و ایجاد بازار فروش جدید را از جمله سودهای برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در تبریز عنوان کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.