هاشم رسایی فر: تیم ملی والیبال ایران با اینکه تا اینجا در رقابت های جام جهانی۲۰۱۵ نتوانسته آنچه که از این تیم انتظار می رفت را به نمایش بگذارد ...

زور سامورایی ها به ایران نرسید

اما دیروز در شهر اوزاکای ژاپن به بردی حیثیتی مقابل ژاپن دست پیدا کرد . والیبالیست های کشورمان که تا قبل از بازی با ژاپن از 7 دیداری که برگزار کرده بودند تنها در دو دیدار پیروز از زمین خارج شده بود آن هم برابر تیم های نه چندان قدرتمند تونس و ونزوئلا دیروز در شرایطی به مصاف سامورایی های میزبان رفتند که پیروزی های اخیر چشم بادامی‌ها چه در جام ملت های آسیا آن هم در تهران و چه در رقابت های جام واگنر لهستان قدری شرایط روحی و روانی را برای والیبالیست های ژاپنی بهبود بخشیده بود. با این شرایط بازی که شروع شد ژاپنی ها با حمایت بی امان هوادارانشان با پیروزی در همان دو ست ابتدایی بازی  تیم ملی والیبال ایران را تا مرز شکست پیش بردند اما تغییرات تاکتیکی که کادر فنی تیم ملی در ترکیب تیم داد و بازی گرفتن از سامان فائزی جوان به جای عادل غلامی و نیز دریافت های بهتر در کنار پاس های درست و اصولی بازیکنان تیم ملی همه چیز را به سود تیم ملی ایران تغییر داد و پیروزی در ست های سوم و چهارم را در پی داشت. بازی که ست پنجم رفت روحیه جنگندگی بازیکنان تیم ملی بیشتر نمود پیدا کرد و بازیکنانی مثل شهرام محمودی و محمد موسوی همچون دو ست قبل قابلیت های خود را بیشتر نشان دادند و تیم ملی والیبال ایران توانست در نهایت با نتیجه 3 بر 2 پیروز از بازی خارج شود و اجازه ندهد سه گانه پیروزی های اخیر ژاپنی ها برابر والیبال ایران تکمیل شود.

شهرام محمودی در شرایطی در این مسابقه برای ایران به میدان رفت و بازی کرد که از ناحیه کمر همچنان احساس درد می‌کرد، اما با این حال تا آخرین امتیاز برای موفقیت تیم ملی تلاش کرد. درخشش موسوی در این مسابقه کاملاً مشهود بود؛ او با انگیزه بالای خود بارها مهاجمان حریف را دفاع کرد. در پایان بازی محمودی به عنوان امتیاز آورترین بازیکن معرفی شد.

گفتنی است تیم ملی والیبال کشورمان در بازی روز پنج شنبه خود برابر والیبالیست های آمریکا به میدان رفت که این دیدار در نهایت با پیروزی 3 بر یک به سود آمریکایی ها به پایان رسید. طبق برنامه روزهای شنبه و یکشنبه 28 و 29 شهریورماه تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی استراحت دارند و با سفر به شهر توکیو 3 دیدار نهایی خود در این رقابت ها را در این شهر برگزار خواهند کرد. که تیم ملی کشورمان روز دوشنبه از ساعت 12 و 30 دقیقه به مصاف استرالیا خواهد رفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.