مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: بومی‌سازی قطعات قطارشهری مشهد در دستور کار قرار دارد.

بومی‌سازی قطعات قطارشهری مشهد در دستور کار قرار دارد‌

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، قاسم طاهری اظهار داشت: در ساختمان مرکزی این شرکت بخشی را برای نمایش مخاطبین خود آماده کرده‌ایم که برگرفته از متروهای پیشرفته جهان است، در این بخش که نام عبرت را بر آن نهادیم مخاطرات، مشکلات و عواقب نقض حریم ریلی، عدم رعایت ایمنی و مخاطرات مترو را معرفی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: همواره رعایت قوانین و مقررات استاندارد مترویی یکی از دغدغه‌های ما بوده، به همین منظور اطلاع‌رسانی و تلاش ویژه‌ای در این خصوص داشته‌ایم. از همین رو نیازمند انعکاس این مطالب توسط رسانه‌های عمومی هستیم تا اقشار مختلف مردم با قوانین و مقررات مربوطه آشنایی کامل را داشته باشند چرا‌که در موارد معدود نقض حریم ریلی توسط مسافران نا آگاه برای این سیستم حمل و نقل مشکلاتی را ایجاد می‌کند و سبب تاخیر در سرویس‌دهی می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد ضمن اشاره به اتفاق اخیر در قطارشهری ادامه داد: برای هرگونه نقض حریم ریلی توسط عابران و مسافران، راهبر قطارشهری مجبور به استفاده از ترمز اضطراری می‌شود که هر بار استفاده از این سیستم هزینه‌ای بالغ بر 8 میلیون تومان در بر دارد.

طاهری ادامه داد: همچنین دو دستگاه خودروی ویژه از دارایی‌های ما است که برای مواقع ضروری به قسمت‌های مختلف خطوط اعزام می‌شوند و اقدام لازم انجام می‌شود. به طوری که از دو پایانه غربی و شرقی وارد حریم ریلی می‌شوند و روی ریل به سمت محل وقوع حادثه حرکت می‌کنند.

به گفته وی، البته این دو دستگاه خودرو هنوز به صورت جدی برای رفع نقص مورد استفاده قرار نگرفته است ولی به دلیل عدم استهلاک و آمادگی نیروهای مرتبط با آن در زمان‌های معین اقدام به برگزاری مانور می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد بیان کرد: هزینه تمام شده بهای هر سفر 1500 تومان است که البته به سه سهم مساوی برای مسافران، دولت و شهرداری مشهد تقسیم می‌شود ولی دولت در پرداخت سهم خود به قطارشهری مشهد توجه نکرده است و جور دولت را شهرداری مشهد به دوش می‌کشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.