مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: ۲۹ مرکز برای عرضه بهداشتی دام در روز عرفه و عید قربان توسط شهرداری تهران تعیین شده است تا با ارائه خدمات به شهروندان و ایجاد جایگاه‌ توزیع به عرضه بهداشتی دام بپردازند.

تعیین ۲۹ مرکز عرضه بهداشتی دام در روز عرفه و عید قربان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، رحیمی در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح اقدامات شهرداری برای تعیین جایگاه‌های عرضه بهداشت دام به مناسبت عد قربان پرداخت و اظهار داشت: امسال نیز مانند سال گذشته شهرداری تهران در روز عرفه و عید قربان به ارائه خدمات بدون منت به شهروندان و ایجاد جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام می‌پردازد.

وی با بیان اینکه امسال ارائه این خدمات با کیفیت و فرآیند بهتری انجام خواهد شد، افزود: 29 جایگاه برای عرضه بهداشتی دام پیش بینی شده که شامل 17 مورد از آنها در مناطق شهرداری، 12 جایگاه در مراکز خیریه(7 مورد بهزیستی و 5 مورد کمیته امداد) می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تصریح کرد: سه جایگاه در منطقه 15، 18 و 4 به صورت ثابت دایر شده‌اند و 14 جایگاه صرفاً برای عید قربان درنظر گرفته شده است. بیش از هزار نفر از افراد مجموعه شهرداری درگیر این برنامه در روز عرفه و عید قربان خواهند بود و از دو ماه گذشته پیش بینی‌های لازم برای این امر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: 380 نفر ذبح‌کننده، 180 دامپزشک، بیش از 79 بازرس مرتبط و 30 نفر روحانی ناظر ذبح‌کننده شرعی پیش بینی شده‌اند علاوه براین 17 نفر از روحانیون نیز در قالب طرح نسیم بهشت پاسخگوی مسائل شرعی مردم خواهند بود.

رحیمی خاطرنشان کرد: شهرداری از سال پیش اقدامات فرهنگی را در کنار ارائه خدمات در این دو روز آغاز کرده که شامل برنامه‌های سرگم کننده برای مردم به ویژه کودکان و نوجوانان است. علاوه براین امسال نیز کار جدیدی پیش بینی شده مبنی براینکه از 30 شهریور به مدت سه روز نمایشگاهی با عنوان شبکه خیریه با همکاری بیش از 50 ان جی اوی فعال در حوزه معلولان برگزار خواهد شد.

وی افزود: امسال برای حداصل 30 هزار رأی دام در این مراکز برنامه‌ریزی بعمل آمده و پیش بینی می‌شود 50 درصد از دام‌ها در محل‌های تعیین شده ذبح شوند. دامپزشک‌ها در همه مراحل مختلف ذبح دام حضور دارند و در صورتی که تشخیص دهند لاشه دام سالم نیست، شهرداری غرامت آن را به خریدار خواهد پرداخت.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران افزود: بیش از 150 نوع بیماری مشترک انسان و دام وجود دارد که در راستای حفظ سلامتی شهروندان انتظار داریم مردم دام مورد نظر خود را از مراکز اعلام شده خریداری کنند.

به گفته وی شماره تلفن 55050000به عنوان ستاد پاسخگوی عرضه دام پاسخگوی شهروندان خواهد بود.

رحیمی در پاسخ به پرسشی درباره مکانیزم قیمت‌گذاری، گفت: ما در مراکز دائمی و سایر مراکز سرکشی می‌کنیم و نرخ‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا به یک نرخ ثابت دست یابیم. نرخ کنونی امسال حدود 13 هزار و 500 تومان است ولی باید با نمونه گیری‌هایی که انجام می‌دهیم نرخ اصلی را استخراج کنیم.

وی همچنین درباره ساعت کار ارائه خدمات برای عرضه دام، گفت: ساعت شروع کار از 8 صبح خواهد بود و تا زمانی که مراجعه کننده وجود داشته باشد خدمات ارائه می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری حتی یک ریال هم برای ارائه این خدمات از شهروندان دریافت نمی‌کند گفت: سال گذشته برای نخستین بار سیرابی دام‌ها را به مردم بازگرداندیم امسال نیز مکان مناسبی برای تخلیه سیرابی تعیین شده که براین اساس سیرابی‌ها شسته شده تحویل خریدار داده می‌شود.

وی همچنین درباره فعالیت مراکز غیرمجاز عرضه دام نیز گفت: از شهرداران همه مناطق و معاونت خدمات شهری درخواست کرده‌ایم که شرکت شهربان برای روز عرفه و عید قربان از فعالیت مراکز غیرمجاز جلوگیری کنند به ویژه به دلیل بیماری تب کنگو که هرچند فراگیر نشده اما برای حفظ نکات ایمنی و سلامت شهروندان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک قابل انتقال بین انسان و حیوانات مانند سیاه زخم تب مالت و تبهای خونریزی دهنده و غیره، نظارت بهداشتی بر حمل و نقل دام به مراکز عرضه، بازرسی بهداشتی قبل و بعد از کشتار توسط دامپزشکان و همچنین حذف دام های بیمار از چرخه مصرف از جمله ویژگی‌های خرید از مراکز بهداشتی دام است.

همچنین تهیه دام از مراکز غیرمجاز سطح شهر و کشتار آن در محل‌های غیربهداشتی علاوه بر لطمه زدن به بهداشت و زیبایی شهر تهدیدی جدی برای سلامت جامعه است. خرید دام از مراکز غیرمجاز عرضه و ذبح آن در معابر عمومی و منازل خطر ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را به دنبال دارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.