مرتضی روشنی: قدس ویژه خراسان - رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با اعلام کاهش تصادفات منجر به فوت در مشهد گفت: ...

 قوانین و تصمیم های جدید برای سرویس مدارس

تا پایان مردادماه امسال مرگ 133 نفر در تصادفات به ثبت رسیده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 140 نفر بوده است.

سرهنگ حمیدرضا گرایلی در نشست خبری در خصوص آمار جرایم و تخلفات رانندگان اظهار داشت: البته در تصادفات جرحی آمار رو به افزایش است بدین شکل که تا پایان مردادماه سال گذشته 10 هزار و 213 نفر در این گونه تصادفات در سطح استان آسیب دیده‌اند، اما امسال این آمار به  یازده هزار و 508 نفر رسیده است.

وی همچنین درباره تصادفات منجر به فوت در سراسر استان و مقایسه آن با سال گذشته گفت: سال گذشته 196 نفر در پنج ماه نخست سال جان خود را در تصادفات از دست داده‌اند که این آمار امسال به 188 نفر رسیده است. وی با بیان اینکه 300 دوربین نظارتی و 90 دوربین ثبت تخلفات در مشهد مورد استفاده پلیس قرار دارند، اظهار داشت: تا پایان مردادماه امسال دو میلیون و 60 هزار فقره برگه جریمه صادر شده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و 190 هزار فقره بوده است.

  استفاده از وسایل جمعی برای سرویس

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی درباره بحث سرویس مدارس نیز اظهار داشت: در نشستهای هماهنگی که با آموزش و پرورش، اتوبوسرانی و تاکسیرانی داشتیم مصوب شد امسال به سمت استفاده از وسایل حمل و نقل جمعی مانند اتوبوس، مینی بوس و ون برای سرویس مدارس گام برداریم.

سرهنگ گرایلی ادامه داد: یکی از نکاتی که همواره مورد اعتراض خانواده ها و پلیس در بحث سرویس مدارس بوده، بحث ظرفیت خودروهاست که با جدیت با رانندگان متخلف برخورد می‌شود.

وی گفت: ملاک ظرفیت خودرو، همان کارت خودرو است که قانونگذار براساس وضعیت صندلی و با احتساب راننده ظرفیت را در کارت خودروها نوشته است.

  شناسایی رانندگان از طریق کارت

وی درباره بحث نظارت روی سرویس مدارس نیز بیان کرد: مقرر شده امسال سرویس مدارس از طریق شرکتهای معتبر حمل و نقل عمومی ارایه شود و برای هر راننده مجاز آموزشهای متناسب با سرویس دهی را برگزار می‌کنیم و پس از گذران دوره آموزشی کارتی به اولیای دانش آموزان و مسؤولان آموزشگاه‌ها داده می‌شود که روی آن افزون بر شماره‌های ضروری پلیس، مشخصات راننده، نوع خودرو و شماره تماس راننده درج خواهد شد.

سرهنگ گرایلی ادامه داد: والدین و مسؤولان آموزشگاه‌ها باید نسبت به این کارت حساس بوده و نظارت کنند که هیچ شخص غیرمجاز دیگری نسبت به جابه جایی فرزندان آنان اقدام نکند و اگر راننده سرویسی به هردلیلی مجبور به لغو سرویس می‌شود، تنها از طریق شرکت معرفی کننده می‌تواند جایگزین برای خود معرفی کند، درغیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

  ایجاد امنیت برای مدارس دخترانه

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی به موضوع امنیت اطراف محیط مدارس بویژه دبیرستانهای دخترانه نیز اشاره کرد و گفت: مطابق هماهنگی با نیروی انتظامی، گشت‌های سیار و ثابت این نیرو برای مدارس مهم شهر درنظر گرفته شده تا از ایجاد هرگونه ناامنی جلوگیری شود.

سرهنگ گرایلی ادامه داد: درخصوص دبیرستانهای دخترانه تلاش شده بانوان راننده در اولویت باشند، ولی چون شمار آنها کافی نیست، در درجه دوم از وسایل نقلیه جمعی و در نهایت از رانندگان متأهل و میانسال مرد استفاده شود.

وی درباره آمار رانندگان سرویس خراسان رضوی نیز گفت: حدود هشت هزار سرویس مدرسه در سطح استان وجود دارد که 80 درصد آن متعلق به شهر مشهد است که این افراد باید گواهینامه پایه دو (ب2) داشته باشند.

  ساماندهی ماشین آلات کشاورزی

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی همچنین به طرح ساماندهی ماشین آلات کشاورزی اشاره کرد و گفت: این طرح از سال 83 کلید خورد و از سال 90 به صورت جدی آغاز شد که امروز (دیروز) در مرحله دوم آن 558 دستگاه از این ماشین آلات پلاک گذاری شدند و هزار دستگاه دیگر نیز به مرور پلاک دار می‌شوند.

سرهنگ گرایلی ادامه داد: یکی از اهداف این طرح شفافیت دربحث کارت سوخت کشاورزان است و از پیش نیازهای آن داشتن پلاک است. پیش از این سوخت کشاورزان از طریق فرمانداری‌ها و جهادکشاورزی مشخص می‌شد، اما از این پس این کار تنها با داشتن کارت سوخت میسر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.