مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی گفت‌: ۶ میلیون مسافر در پنج ماهه نخست امسال به صورت ورودی و خروجی از طریق راه آهن مشهد جابه‌جا شده‌اند.

۶ میلیون مسافر از طریق راه‌آهن مشهد جابه‌جا شدند

به گزارش قدس آنلاین، محمد‌هادی ضیایی‌مهر در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: در پنج ماهه نخست امسال 6 میلیون مسافر به صورت ورودی و خروجی از طریق راه آهن مشهد جابه‌جا شده‌اند.

 وی با بیان اینکه راه آهن مشهد در پنج ماهه نخست امسال رتبه اول جابه‌جایی مسافر را در بین کل شبکه ریلی کشور به خود اختصاص داده است، افزود: روزانه 45 هزار مسافر ورودی و خروجی از طریق 87 رام قطار در پیک دوم سفرهای تابستانی انجام شده است.

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی با اشاره به اینکه پیک دوم سفرهای تابستانی تا 10 مهر ماه ادامه دارد، خاطرنشان‌کرد: بیشترین تعداد جابجایی مسافر از طریق ناوگان ریلی بعد ماه مبارک رمضان بوده ‌که در این رابطه راه آهن خراسان رضوی برای خدمت رسانی به زائران و مسافران بارگاه رضوی از حداکثر ظرفیت خود بهره گرفته است.

ضیایی مهر با تاکید براینکه راه‌آهن خراسان رضوی ظرفیت ویژه‌ای را برای ایام دهه‌کرامت در دستور کار خود قرار داده بود، عنوان‌کرد: خوشبختانه از ابتدای سفرهای تابستانی تاکنون مشکل خاصی نداشته‌ایم و همه برنامه‌های عملیاتی راه آهن خراسان رضوی اجرایی شده است.

وی مهمترین برنامه در دستورکار نیمه دوم امسال را برنامه‌ریزی مناسب در جهت خدمت‌رسانی به مسافران دهه آخرماه صفر و مسافران نوروزی 95 اعلام کرد و گفت: افزایش ظرفیت ایستگاه‌های ریلی در قالب تعریف پروژه در ایستگاه‌های مشهد و استان در راستای خدمت رسانی به زائران و مسافران در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی افزود: 100 میلیارد تومان به پروژه‌هایی شامل توسعه سکوهای مسافربری،کارخانجات تعمیرات واگن‌های قطار، افزایش خطوط پارکینگ و ایستگاه‌های قطار مشهد اختصاص یافته‌ که در حال‌حاضر این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی 85 درصدی داشته است.

ضیایی مهر تصریح‌کرد: توسعه نمازخانه‌های ایستگاه‌های ریلی، سالن‌های انتظار از دیگر اقداماتی است‌که تا پایان نیمه دوم امسال به پایان می‌رسد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.