پیشنهاد سردبیر

احمد فیاض: در نکوداشت یاد و نام شهیدان و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس، بیش از ۳۰۰ برنامه با محوریت ۴۰ ویژه برنامه در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

 ۳۰۰ برنامه در بزرگداشت  هفته دفاع مقدس

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع)  در تشریح برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: باز خوانی حماسه آفرینی های شهیدان، رزمندگان، ایثارگران و آزادگان طی هشت سال دفاع مقدس به منظور آشنایی و شناخت بهتر نسل جوان و نوجوان با دستاوردهای دوران جنگ، از مهمترین اهداف برنامه های دفاع مقدس است.

سرهنگ پاسدار علی اکبر افراسیابی فر، در نشست با خبرنگاران  افزود: از میان بیش از 300 برنامه متنوع که در طول هفته دفاع مقدس برگزار می شود، حدود 40 عنوان برنامه اصلی است که در سطح رده های مختلف سپاه در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: مطابق با سنت هر ساله، رژه یگانهای موتوری و پیاده نیروهای مسلح در روز 31 شهریور در مرکز و بیشتر شهرهای استان اجرا می شود. همچنین در رژه امسال با توجه به تهدیدهای موجود و سیاست بازدارندگی و دفاعی نیروهای مسلح، تلاش شده تا در رژه موتوری؛ تولیدات و دستاوردهای نوین و به روز سپاه را معرفی کنیم. همچنین بیش از 250 گروهان رژه رونده در سطح استان توسط سپاه و بسیج سازماندهی شده تا در کنار سایر یگانهای نیروهای مسلح استان، مشارکت فعالانه ای در امر رژه داشته باشند.

وی گفت: از جمله برنامه های شاخص و محوری هفته دفاع مقدس؛ پیاده روی بزرگ خانوادگی در مشهد مقدس از میدان شریعتی تا جبل النور در بوستان کوهسنگی است که بنا بر تصویب قرارگاه پیاده روی بزرگداشت هفته دفاع مقدس کشور، با حضور سردار فضلی از پیشکسوتان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و جانشین قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و مشارکت آحاد مردم برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رزمایش، پیاده سازی عملیات نظامی با حضور ادوات نظامی مانند توپ و تانک، اجرای زنده و مستقیم تیراندازی، آتش و حرکت و شلیک منور پیش بینی شده است. در همین راستا بازآفرینی عملیات عاشورای یک نیز طراحی شده که به خاطر تمرکز زدایی و همچنین تعدد برنامه ها در مرکز استان، ترجیح دادیم تا امسال در شهرستان کاشمر اجرا شود.

این فرمانده ارشد سپاه خراسان رضوی از پنجشنبه؛ دوم مهرماه؛ به عنوان روز میثاق و تجدید بیعت با شهیدان نام برد.

وی در همین رابطه افزود: در این روز غبار روبی و عطرافشانی قبور مطهر شهیدان هشت سال دفاع مقدس با حضور خانواده شهیدان، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان و عموم شهروندان برگزار خواهد شد.

به گفته وی، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در مشهد مقدس پنج مهرماه همزمان با سالروز یوم ا...عملیات غرورآفرین ثامن الائمه(ع) و شکست حصر آبادان در لشکر پیروز 77 ثامن الائمه(ع) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.