صالح‌آباد – صاحبی: قدس ویژه خراسان - سرانجام حکایت ملال آور بیماران کلیوی صالح‌آباد که قصه پر غصه آنها را خبرنگار ما بارها از طریق روزنامه به گوش مسؤولان رسانده، شیرین می‌شود.

« قــدس» از وضعیت مرکز درمانی صالح آباد گزارش می دهد؛

بیمارانی که مجبور بودند12 باردر هر ماه برای دیالیز، رنج و هزینه سفر را تحمل کنند و به این منظور با هزار مکافات مسیر 100 کیلومتری تا تربت‌جام و 200 کیلومتری تا مشهد را طی کنند تا شاید چند صباح دیگر سایه آنها بر سر خانواده شان برقرار باشد.

متأسفانه در سال 91 یکی از این بیماران در مسیر صالح‌آباد- تربت‌جام بر اثر تصادف کشته شد و بیماران دیالیزی دیگری هم مجبور شدند به شهرهای بزرگ مهاجرت کنند و عده‌ای هم همچنان به تردد در این راه‌های پرمخاطره ادامه می‌دهند.

مدیر داخلی مرکز بهداشتی و درمانی صالح‌آباد با قدردانی از مجمع خیران سلامت تربت‌جام و صالح‌آباد گفت: خوشبختانه یک دستگاه دیالیز از سوی این مجمع به این مرکز بهداشتی و درمانی تحویل شده و برای همیشه بیماران کلیوی از رفت و آمدهای مکرر به بیمارستانهای شهرهای همجوار راحت می‌شوند.

مهدی بلوچ از زمان و محل نصب این دستگاه اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: ولی بزودی با تعیین جا و مکان و همچنین به کارگیری نیروی متخصص، بیماران از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

یک شهروند صالح‌آبادی هم با قدردانی از اقدام خداپسندانه انجمن خیران سلامت به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر بخش  صالح‌آباد بیمارستان ندارد و راه اندازی بیمارستان نیمه کاره هم هنوز در هاله‌ای از ابهام است و این در حالی است که متخصص هم در منطقه نداریم، اما امیدواریم مسؤولان برای راه‌اندازی بیمارستان چاره‌اندیشی کنند و در انتظار ساخت بیمارستان نباشند و به فکر دردهای نیمه شب بیمارانی باشندکه چندین خانواده را آزار می‌دهد.     

حکایت تلخ دستگاه رادیولوژی

اما یک شهروند دیگر از حکایت دیگری می‌گوید: متأسفانه مرکز بهداری صالح‌آباد دارای دو دستگاه رادیولوژی سالم  با همه امکانات است که سالهاست به بهانه ترک برداشتن سقف و دیوارهای ساختمان و احتمال خطر جانی برای بیماران خاموش است.

وی افزود : صلاح نیست که این دستگاه‌های میلیونی و سالم صرفاً به خاطر یک اتاق خاموش باشد و اهالی این منطقه به خاطر بی تدبیری مسؤولان از مزایای درمانی آن محروم باشند و برای گرفتن یک عکس رادیولوژی راهی شهرهای دور شوند .

پاسکاری و پاسخگویی نبودن مسؤولان

به رغم تلاش و پیگیری خبرنگار ما برای جویا شدن از نتایج سفر رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام به صالح‌آباد و دریافت پاسخ این پرسشها و گلایه‌های مردمی، موضوع همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی ماند، به طوری که مسؤولان صالح‌آباد اجازه  بهره برداری از دستگاه دیالیز و رادیولوژی را منوط به صدور مجوز شبکه بهداشت و درمان تربت‌جام و یا دانشکده علوم پزشکی این شهرستان می‌داند و در تماس تلفنی خبرنگار ما، مسؤول دفتر رئیس شبکه بهداشت و درمان تربت‌جام و او نیز به مسؤول دفتر رئیس دانشکده پزشکی شهرستان و وی هم به مسؤول حراست دانشکده ارجاع دادند که سرانجام مسؤول حراست هم به خبرنگار ما می‌گوید: «منتظر باش الان با رئیس دانشکده که در اجلاس تهران مأموریت هستند، صحبت می‌کنم و خبرش را تا دقایقی دیگر می‌دهم»، اما از آن لحظه که وی قول داد ، چند روز می‌گذرد و دریغ از پاسخگویی!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.