وزیر بهداشت گفت: اتفاقی که در دوره پساتحریم ممکن است رخ دهد دسترسی مردم به تجهیزات پزشکی مرغوب‌تر و داروهای بهتر است.

روایت وزیر بهداشت از تصویر "سلامت کشور" در پساتحریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در اولین کنگره کشوری آکادمی اقتصاد سلامت که امروز در هتل آزادی برگزار شد، افزود: دولت یازدهم تلاش کرده که به وعده‌های پیش از حماسه 24 خرداد مبنی بر توجه به حوزه سلامت، عمل کند و به نظر می‌رسد که رضایت مردم را کسب کرده است. امیدواریم در ادامه مسیر نیز دولت،‌ مجلس و همه افراد موثر در بهره‌مندی کامل ایرانیان از سلامت، تلاش کنند تا بتوانیم مسیر خود را بهتر پیش بریم.

وی با اشاره به وضعیت دارو در دولت گذشته اظهار کرد: گفته می‌شد که دارو جزو تحریم‌ها نیست، اما متاسفانه داروهای خارجی تحریم شده بود و ما نمی‌توانستیم از برخی برندها دارو بخریم. این در حالیست که در پساتحریم کیفیت تجهیزات پزشکی و دارو تقویت و از ورود سموم بد جلوگیری می‌شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد:‌ دوران پسا تحریم فرصت مناسبی برای بخش سلامت چه در ایران و چه در نقاط دیگر دنیا است. ایران کشور مهمی محسوب می‌شود و توانمندی‌های زیادی دارد. ما از نیروی انسانی و جوانان خوبی بهره‌مند هستیم، اما نتوانسته‌ایم برای آنها فرصت‌های لازم را ایجاد کنیم و همین امر موجب مهاجرت برخی از آنها به خارج از کشور شده است.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه علم و فناوری در منطقه بی‌بدیل هستیم، گفت: ما می‌توانیم جهش علمی زیادی نسبت به قبل داشته باشیم. سابقه فرهنگی طولانی ایرانیان نشان از علاقه آنها به صلح دارد. ما صلح طلب‌ترین و مظلوم‌ترین ملت‌ها بوده‌ایم. در سایه انقلاب فرصت‌های زیادی فراهم شد.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری در ایران فقط برای 80 میلیون نفر ایرانی نیست، بلکه این کار برای کل منطقه خوب است. عقل حکم می‌کند که از فرصت پساتحریم استفاده کنیم و امکان سرمایه گذاری مشترک را داشته باشیم تا شرکت‌ها در مسیری تلاش کنند که اقتصاد درون‌زا و مقاومتی فعال و در تعامل با کشورهای دیگر باشد.

وزیر بهداشت اضافه کرد: امیدواریم در کمتر از دو ماه آینده وزارت بهداشت همه فرصت‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی را در داخل و خارج از کشور به تصویر بکشد و سیاست‌ها را اعلام کند و با سرعت بیشتری در جهت ارتقای فناوری در حوزه سلامت و ارتقای خدمات گام بردارد.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: نگاه دولت‌ها به سلامت به دو دسته متفاوت تقسیم می‌شود؛ بر اساس یک دیدگاه سیاستمداران به سلامت مردم اهمیت می‌دهند و سرمایه گذاری در این بخش‌ها را عمل خوبی تلقی می‌کنند، اما برخی دیگر به جاده‌سازی افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت دارو گفت: دارو می‌تواند از معلولیت جلوگیری کند و خوشحالیم که در قانون اساسی سلامت حق همگانی دیده شده و دسترسی به این حق وظیفه دولت‌ها تعیین شده است و امکان دسترسی آسان به خدمات پزشکی، دارو و تجهیزات به عنوان یکی از وظایف دولت ذکر شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.