قدس آنلاین:معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت:تمام روستاهای استان به زودی شناسنامه گردشگری و میراث فرهنگی دریافت می کنند.

تمام روستاهای خراسان شمالی شناسنامه گردشگری دریافت می کنند

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمدحسین علی نیا در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار داشت:مزیت اصلی این شناسنامه شناسایی قابلیت ها و جذابیت های گردشگری روستاهاست تا از این طریق شاخص ها ، اعتبارات و زیر ساخت ها تعیین تا رونق اقتصادی فراهم شود.

وی افزود: از طریق تهیه این شناسنامه نیز می توانیم توریست و سرمایه گذار جذب کنیم حال آنکه اکثر روستاهای این استان ظرفیت های خوب گردشگری دارند.
علی نیا خاطرنشان کرد:توسعه گردشگری در تمام طول سال باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد:زمان گردشگری در کشور ما در بازه زمانی تعطیلات نوروز و ایام تابستان صورت میگیرد حالا آنکه دولت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می توانند برای تمام فصول حتی زمستان هم برنامه ریزی برای جذب مسافر و گردشگر داشته باشند.
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: پنجم مهرماه آغاز هفته گردشگری است که شعار سازمان یونسکو برای روز جهانی گردشگری، یک میلیارد گردشگر برابر با یک میلیارد فرصت و در کشور ما شعار هر گردشگر فرصتی برای آشنایی با ایران و در خراسان شمالی نیز شعار هر گردشگر فرصتی برای آشنایی با ایران، خراسان شمالی اعلام شده است.
محمد سویدانلویی اظهار داشت:برگزاری جشنواره چای، دمنوش سنتی کندک، تور ویژه مسولان استان، تور دوچرخه سواری، جشنواره غذاهای سنتی و محلی از مهم ترین برنامه های هفته گردشگری در این استان خواهد بود.
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.