قدس آنلاین: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۵۰۰ معلم خراسان رضوی در شرایط تبدیل وضعیت به حالت حق التدریس هستند که در صورت نیاز این کار صورت خواهد پذیرفت.

۵۰۰ معلم خراسان رضوی  در شرایط تبدیل وضعیت به حالت حق التدریس هستند

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با تصویب مجلس معلمانی که از سال 91 سابقه حق التألیف (نیروی خدماتی شرکتی) در آموزش و پرورش داشتند و از منابع دولتی دریافت می‌کردند می‌توانند در صورت نیاز آموزش و پرورش به حق التدریس تبدیل شوند.

وی افزود: در حال حاضر 500 معلم در خراسان رضوی چنین وضعیتی دارند که در صورت نیاز این کار صورت خواهد پذیرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: صحبتی مطرح بود که به جای به کارگیری نیروهای بازنشسته از نیروهای خدماتی و شرکتی استفاده شود که در این رابطه هنوز پاسخی از سوی شورای نگهبان دریافت نشده است.

وی اذعان داشت: آموزش و پروش طبق ابلاغیه‌ها اقدام به جذب نیروها از طریق آزمون استخدامی می‌کند و در بحث پذیرش نیروهای شرکتی و خدماتی در اولویت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به رشد ٨ درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان در استان گفت: در سال جاری یک‌ میلیون و ٧٢هزار و ٩۵۵دانش‌آموز در مدارس خراسان رضوی ثبت‌نام کرده‌اند که در 10366 مدرسه مشغول به تحصیل خواهد شد و از این تعداد ۴هزار و  700 دانش‌آموز اتباع خارجی هستند و در این زمینه رتبه دوم کشوری را کسب کرده‌ایم.

حسینی در زمینه تعداد دانش آموز دختر و پسر استان بیان کرد: 547 هزار و 41 دانش آموز پسر و  525 هزار و 704 دانش آموز دختر در استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند و 9000 هزار معلم هم مباحث علمی و درسی را به آنها می‌آموزند.

وی پیرامون میزان ثبت نام دانش آموزان به تفکیک شهر و روستا تاکید کرد 26 :درصد از دانش آموزان مناطق روستایی و 74درصد دانش آموزان در مناطق شهری ثبت نام کرده‌اند، در حالی که 51 درصد مدارس در روستاها و 49 درصد در شهرها مستقر هستند.

حسینی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ مدرسه کانکسی‌ای در استان وجود ندارد .

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ارتباط با نظام 6-3-3 در مدارس تاکید کرد: این نظام باید پس از تامین منابع مالی و انسانی مورد نیاز پیاده می‌شد و عجله در پیاده سازی این نظام مشکلات فراوانی را از نظر تامین فضاهای آموزشی و تامین نیروی انسانی به وجود آورده است.

حسینی تصریح کرد: خوشبختانه با مداخلات مدیریتی که صورت گرفته استان خراسان رضوی رتبه اول را در تعداد ثبت‌نام دانش‌آموز در کشور اخذ کرده و این در حالی است که سال گذشته استان رتبه دهم را در کشور داشته است.

وی در زمینه آماری که اخیراً از مردودی‌های کلاس اول منتشر شده و سهم استان خراسان رضوی از این آمار گفت: اکثر افرادی که در پایه اول دبستان در استان مردود شده‌اند، محصلانی بوده‌اند که با وضعیت معلولیت ذهنی در مدارس عادی تحصیل می‌کردند، ضمن آنکه تعداد مردودی‌های استان بسیار ناچیز است.

حسینی از بکارگیری 124 مدرسه جدید با ظرفیت 805 کلاس درس در استان برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: از این تعداد 45 مدرسه در هفته دولت و 79 مدرسه در هفته آغازین مهر ماه افتتاح می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در ساماندهی نیروی انسانی با وجود همه مشکلاتی که در دوره اول و دوم داشتیم، توانستیم آمادگی کامل برای کلاس‌های درس را کسب کنیم.

حسینی با اشاره به تدوین کارشناسی برنامه‌ها و شاخص‌های فعالیت‌های تعلیم و تربیت در قالب یک کتاب، تصریح کرد: این برنامه‌ها و شاخص‌ها متأثر از سند تحول بنیادین، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و همچنین نقشه جامع علمی کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از آغاز صدور احکام رتبه‌بندی معلمان از روز یکشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: با توجه به اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان شامل فرهنگیان بازنشسته نمی‌شود، مقرر شده تا حکم بازنشستگی معلمانی که تا  ٣١ شهریور سال جاری بازنشسته می‌شوند، در روزهای نخست مهر صادر و مشمول این طرح شوند.

حسینی عنوان کرد: دولت برای اجرای این طرح در نیمه دوم امسال ١٣۵٠میلیارد تومان اعتبار و برای سال آینده هم ٣۵٠٠میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده است.

وی با بیان اینکه کادر اداری نظام تعلیم و تربیت نیز مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند، ابراز داشت: تا روز گذشته ٣٠درصد از احکام رتبه‌بندی‌شده معلمان استان صادر شده و امیدواریم که مابقی احکام فرهنگیان در قالب جدید نیز تا اول مهر صادر و ابلاغ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در قالب طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، احکام معلمان در چهار عنوان پایه حرفه‌ای، ارشد حرفه‌ای، خبره حرفه‌ای و عالی حرفه‌ای صادر می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.