گویا ۳۰۰-۲۰۰ نفر که منسوب به کارخانه‌های خودروسازی بوده‌اند جلو مجلس تجمع کرده و شعارهایی درباره اشتغال در این صنعت داده‌اند.

خودروسازان  پشت درهای «خانه ملت»!

 آنها راهکار هم به مجلس داده‌اند! گفته‌اند ما معتقدیم تا مرزهای رسمی کشور به روی واردات خودروهای خارجی باز است ادامه تحریم خودروهای صفر کیلومتر داخلی می‌تواند به ابزاری برای آغاز تعدیل نیروها باشد، این را داشته باشید، از آن طرف فراکسیون کارگری مجلس تا صحنه داغ بوده نان را به تنور چسبانده و با ارایه طرحی خواستار آن شد تا در حمایت از اشتغال کارگران شاغل در صنایع خودروسازی، تعرفه‌های مالیاتی واردات خودروهای خارجی تا یک هزار درصد افزایش یابد!

اول اینکه مدیون هستید اگر فکر کنید این 300-200 نفر با هدایت خودروسازها جلوی مجلس آمده و راهکار هم داده‌اند و اینکه نمایندگان مربوطه هم بی‌درنگ طرح لازمه را در جیب داشته و تقدیم کرده‌اند! دوم اینکه دستکم دو دهه است واردات بی‌رویه و آشکار دارد کمر تولید این کشور را در همه صنایع می‌شکند؛ از فولاد و شکر و دخانیات بگیرید تا پوشاک و کفش و لوازم خانگی و حتی صنایع دستی و حتی مهر و جانماز. کار از صنایع هم گذشته است. میوه و محصولات کشاورزی مانند چای و محصولات مختلف باغی مدتها وارد شد و کما بیش می‌شود و کشاورز و باغدار ما را به خاک سیاه نشانده است. چطور آن موقع همه تماشاچی بودند و صدای التماس میلیونها هموطنی که این واردات بی‌رویه زندگی‌شان را خاکستر کرد و از کار بیکار شدند نشنیدند، حالا ناگهان وقتی هیاهویی از سوی مردم برای تصحیح کیفیت خودروهای به اصطلاح وطنی بلند شده، همه دلسوز شده‌اند و طرح مالیات بر واردات هزار درصدی می‌دهند؟ بهتر نیست طرحی بدهید که پس از حدود نیم قرن فعالیت این صنایع، در قیاس با نمونه‌های همسن خود در دیگر کشورها تولیداتشان تا این حد خجالت آور نباشد؟ آیا می‌خواهید مردم را تنبیه کنید؟

نمایندگانی که برای حمایت از کارگران این طرح را تهیه و پیشنهاد کرده‌اند می‌توانند تصور کنند تنها با طرح آن چه شوک اقتصادی عظیمی به بازار و اقتصاد و مردم وارد می‌شود؟ آیا حساب هزینه و فایده این طرح را کرده‌اند؟ این مالیاتهای سنگین چند دهه است بر واردات خودرو بسته شده و تنها چند سالی است اندک روزنه‌ای گشوده شده است. لطفاً یکی به مردم بگوید در این چند دهه که مردم تاوان سنگین داده و از رفاهی معمول به خاطر پیشرفت صنایع خودروسازی محروم بوده‌اند، این صنایع چه پیشرفت قابل توجهی کرده‌اند؟

همزمان ببینید صنایع مشابه در کره جنوبی از کجا به کجا رسیدند. شما را بخدا دست از این رفتارها بردارید. اگر دلسوز مردمید و نگران بیکاری کارگران؛ جلوی واردات بی‌رویه و خانه برانداز را بگیرید که همه ملت از آن می‌نالند، نه آنکه فقط واردات خودرو شما را نگران کرده باشد و به فکر طرح و لایحه دو فوریتی برای نجات «خودروسازی» باشید. نگذارید خانه ملت محل زورآزمایی خودروسازها شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    6 0
    صنعت خودروسازی را منحل کنید به کشاورزی و دامداری بها دهید که نصف جمعیت ایران از این راه درآمد دارند تازه خطر جانی برای مردم هم ندارد بجای ماشینهای بی کیفیت قاتل چهارپایان خوب تربیت می کنیم
  • سی IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    4 0
    به ما چه مگه اونا به فکر مردم بودن که مردم الان به فکرشون باشن روزی که هی ماشین آشغال به مردم میداختین فکر الانم می کردین
  • حميد IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    4 0
    البته اين چنين طرحهاي از طرف به اصطلاح نمايندگان تعجب برانگيز نيست چرا كه اكثرا احساسي تصميم ميگيرند نه عقلاني ريشه اين مشگلات در بي تدبيري وسياسي كاري وبعضا منافع شخصي همين نمايندگاني هست كه بالاترينشان با پانصدهزار راي از تهران ده مليوني وارد مجلس شدند هنوز باور نداريد كه مردم نسبت به افكار شما بي اهميت هستند
  • امید IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    6 0
    من با سایر صنایع کاری ندارم، چون سایر صنایع با جان مردم بازی نمی کند، اما صنعت خودروسازی ما سال های سال است که به خاطر منفعت طلبی، با جان و مال مردم بازی میکند و نیز مدیون است وزیر و مسئولی که حقوق مردم را نادیده بگیرد و از این خودروسازان منفعت طلب و بی وجدان حمایت کند.
  • کمپینی IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    1 0
    به درک که شما بیکار شدید یه خانواده باید چقدر بدبختی کنه تا این همه پول را برا خریدن یک آشغال بگیرد اونم این آشغالا با قیمت وحشتناک تا شما اشتغال داشته باشید میخوام تا صد سال سیا شما سر کار نباشید.یادتون رفته این همه خرابکاری که در این صنعت انجام دادید اگزوز ماشین با سیم بستید ماشیناتون دنده عقب نداشت هزاران مورد داشتند