قدس آنلاین یزد - رييس پليس راهور استان يزد ضمن تبريك بهار تحصيلي به دانش آموزان و خانواده هاي آنان گفت :پليس، آموزش و پروش، شهرداري و تمامي دستگاه هاي مرتبط و خانواده ها بايد به نحوي عمل نمايند كه اين آغاز زيبا با سهل انگاري و غفلت و وقوع حوادث ترافيكي به خاطره اي تلخ تبديل نشود.

توصيه هاي ترافيکي به دانش آموزان و والدين در آستانه بازگشايي مدارس

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سرهنگ "منصور جمشيدي" به نقش مهم والدين در پيشگيري از حوادث ترافيكي براي دانش آموزان در مسير منزل تا مدرسه و بالعكس اشاره و تاكيد كرد: خانواده ها براي انتخاب سرويس مدارس از مسير نهادهاي قانوني و استفاده از شركت هاي مجاز با هماهنگي آموزش و پرورش و سازمان تاكسيراني اقدام نمايند.

وي در ادامه به دانش آموزان عزيز توصيه كرد: براي عبور از عرض خيابان در صورت وجود پل عابر پياده حتماً از آن استفاده كنند و در غير اين صورت از محل هاي خط کشي عبور نمايند، در خيابان با يكديگر بازي و شوخي نكنند، در هنگام عبور از خيابان بصورت كامل رفتار رانندگان را زير نظر گرفته و بصورت ناگهاني وارد خيابان نشوند، هنگام سوار و پياده شدن از سرويس مدارس عجله نكنند، از بيرون آوردن دست و سر خود از پنجره خودرو اجتناب كنند، از درب سمت راست خودرو جهت سوار شدن و پياده شده استفاده كنند، در داخل راهرو سرويس هاي مدارس بي دليل تردد نكنند و با دستگيره هاي باز کننده درب خودرو  بازي نکنند.

رئيس پليس  راهور استان يزد با اعلام اينكه  باستقرار نيروها پليس درمقابل مدارس در ساعت ورود و خروج از مدرسه  اين اطمينان وجود دارد كه پليس به وظيفه خود آشناست و با كمك همشريان عزيز در حد توان از بروز گره هاي ترافيكي و وقوع تصادفات جلوگيري خواهد كرد .

سرهنگ جمشيدي همچنين توصيه هايي ايمني و ترافيكي ذيل را در خصوص والدين دانش آموزان عزيز داشته و از آنان خواست مهارت هاي زندگي را  به کودکاني که مي خواهند وارد محيط جديد خارج از خانه شوند آموزش دهند.
وي براي عبور از عرض خيابان رعايت اين نکات را توسط دانش آموزان و والدين آنان ضروري دانست:
1- وظيفه والدين اين است که تا زماني که کودک به سني نرسيده که قادر به درک قوانين و تصميم گيري باشد اجازه خارج شدن از خانه را به او ندهند.

2- ابتدا بايد بدانيد که در مواقعي که کودک همراهتان است بيش از مواقع ديگر نکات آموزشي و قوانين را رعايت کنيد تا کودک به درستي الگوبرداري کند.

3- بايد به کودک بياموزيد که بهتر است از ايمن ترين راه براي عبور از عرض خيابان استفاده کند محل هايي مانند زير گذر، پل عابر پياده ، خطوط عابر پياده يا هر نقطه اي که توسط پليس يا گشت عبور مدارس يا مربيان و بازرسان ترافيک کنترل مي شود.

4- بهتر است براي عبور از عرض خيابان هميشه محلهايي را انتخاب کنيد که همه جا را بدون هيچ گونه مانع و محدوديتي خوب ببينيد به طوري که ، ميدان ديد وسيعي در اطراف داشته باشيد.

5 -حتي الامکان از بين ماشين هاي پارک شده و نقاط کور پيچ ها و سربالايي ها و سرازيري هاي تند و از ميان بوته هاي کنار پياده رو عبور نکنيد.

6-هميشه از مکاني عبور کنيد که رانندگان بتوانند به راحتي شما را ببينند.

7- هميشه براي عبور از خيابانها، بر روي لبه پياده رو توقف کنيد و در جاده ها در کناري بايستيد که زياد به ماشينها نزديک نباشيد ولي بتوانيد نزديک شدن ماشينها را ببينيد.

8- لازم است که به خوبي به اطرافتان نگاه کنيد و صداها را خوب گوش دهيد.

9- هميشه زماني از عرض خيابان عبور کنيد که فاصله مطمئنه را با وسيله نقليه و وقت کافي را براي عبور داشته باشيد.

10- هميشه از پياده رو براي حركت در طول خيابانها استفاده کنيد.

11- در حركت طولي در خيابانها اگر پياده رو نبود و يا مسدود بود ، همواره كودك را در سمت پياده رو قرار دهيد و والدين مابين كودك و محل تردد وسايل نقليه قرار بگيرند و در اين مواقع هميشه خلاف جهت حركت وسايل نقليه حركت كنيد تا رفتار رانندگان را زير نظر گرفته و عكس العمل مناسب از خود نشان دهيد .

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.