قدس آنلاین : وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در مراسم بازگشایی مدارس آیین سال تحصیلی جدید در آموزشگاه شاهد فردوسی واقع در ناحیه دو آموزش و پرورش مشهد با حضور مسوولان استانی دانش آموزان را به استفاده از فن آوریهای نوین در راستای رشد و سعادت خود و جامعه توصیه کرد.

دانش آموزان مراقب باشند  دچار عوارض نامناسب حاصل از مدرنیزه شدن نشوند

سید حسن قاضی زاده حسینی در مدرسه سالهای تحصیلی خود با اشاره به وجود موبایل و رایانه در دست دانش آموزان اظهار داشت :متاسفانه دانش آموزان از موبایل و رایانه در جهت ارتقاء سطح دانش استفاده نمی کنند اما باید  خود دانش آموزان مراقبت کنند تا دچار عوارض نامناسب حاصل از مدرنیزه شدن نشوند.

 وی خاطر نشان کرد : امروز تربیت دانش‌آموزان سخت‌تر شده زیرا شاهد عوارض مدرنیزه شدن هستیم که هم می‌تواند سبب سعادت وهم باعث شقاوت بشریت شود.

وی تصریح کرد : بزرگترین مصیبت یک ملت جهل آن ملت است و انباشتن اطلاعات برای خدمت به بشریت است نه صرفا برای نگه داشتن آن در ذهن.

وی گفت: آنچه امروز در منطقه ما اتفاق افتاده به نام داعش القاعده و طالبان ناشی از جهالت بشریت امروز است.

او اظهار داشت: تنها وظیفه شما درس خواندن است و بقیه مسایل سیاسی و اجتماعی حاشیه زندگی شما است.

هاشمی تاکید کرد: دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و باید با مجهز شدن به علم و دانش و فن آوریها در جهت رشد و اعتلای خود و جامعه گام بردارند .

او تصریح کرد: دانش آموزان باید شهدا و رفتار و اخلاق آنها را سرلوحه کار خود قرار دهند و ضمن ارج نهادن به مقام آنان در جهت تحقق آرمانهای شهدا تلاش نمایند.

دکتر قاضی زاده هاشمی خطاب به دانش آموزان گفت : باید قدر این دوران را بدانید زیرا دوران دانش آموزی بهترین دوران طول عمر انسان است که می تواند بهترین بهره برداری را در آن داشته باشند.

وی خطاب به مسوولان و مدیران نیز توصیه کرد که متحد و پشتیبان یک دیگر باشند تا مسیر اعتدال را طی کنند و معلمان تنها تلاش شان تربیت نسل آینده کشور باشد.

در این مراسم به صورت نمادین زنگ مدرسه برای ساحت های اعتقادی و عبادی، اجتماعی و سیاسی، علمی و فناورانه، اقتصادی و حرفه ای، زیباشناختی و هنری و زیستی و بدنی زده شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.