قدس آنلاین- تبریز: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: با تزریق امید و نشاط به دانش‌آموزان و بهره‌گیری از رویه‌های تدریس تشویقی، شیوه‌های سنتی تنبیه و سرزنش را از قاموس نظام آموزشی کشور حذف کنیم.

حذف شیوه‌های سنتی تنبیه و سرزنش از قاموس نظام آموزشی کشور

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، داود بهبودی در جمع دانش‌آموزان تبریزی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دلاورمردی‌های رزمندگان جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اظهار داشت: اول مهر امسال مزین به چندین عید مبارک است و روز عرفه، عید سعید قربان و هفته دفاع مقدس شور و نشاط خاصی به اول مهر امسال بخشیده و نوید سال تحصیلی پرباری را می‌دهد.

وی فرمول موفقیت دانش‌آموزان و یکی از ویژگی‌های کشورهای پیشرفته را تمرین، تکرار و پشتکار عنوان و اضافه کرد: دانش‌آموزان هر هدفی امروز برای خود طراحی کرده و به تناسب هدفی که دارند تلاش کنند به طور قطع فردا به آن دست خواهند یافت.

بهبودی تصریح کرد: مدارس ما در تمام مقاطع مجموعه‌های انسان‌سازی هستند که مواد اولیه و نهال‌های آن سرمایه انسانی و فرزندان و نور چشمان خانواده می‌باشد و محل این کارخانه مدارس هستند که تربیت انسان‌های لایق و کاردان جامعه با رویکرد علمی و منطبق بر اهداف توسعه‌ای را بر عهده دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خطاب به معلمان تاکید کرد: باید تلاش کنیم، نظام آموزشی کشور را از فضای حافظه محوری خارج کرده و به سمت تفکر، اندیشه و نوآوری حرکت دهیم و به شکوفایی خلاقیت دانش آموزان بپردازیم.

بهبودی اضافه کرد: لازم است به دانش‌آموزان یاد دهیم به دنبال پاسخ چرایی‌ها باشند و با تزریق امید و نشاط به آنها و بهره‌گیری از رویه‌های تدریس تشویقی، شیوه‌های سنتی تنبیه و سرزنش را از قاموس نظام آموزشی کشور حذف کنیم.

وی با بیان اینکه هر موقع نظام آموزشی بتواند جوانان شاد و پرامید تربیت کند جامعه ما هم شاد خواهد بود، افزود: آینده جامعه ما آینه نسل حاضر است و هر آرزویی والدین و معلمان برای آینده جامعه دارند باید آن را در نحوه تربیت فرزندان خود بیابند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی بزرگ‌ترین افتخار خود را دانشگاهی بودنش دانست و گفت: تاکنون مسئولیت‌های اجرایی متعددی داشته‌ام اما کار اصلی من معلمی در رشته اقتصاد است و امروز من هم در کلاس‌های درس حضور خواهم یافت و به تربیت دانشجویان خواهم پرداخت.

بهبودی خاطرنشان کرد: امنیتی که امروز در کشور و در میان اوج ناامنی منطقه شاهد آن هستیم مدیون خون شهدای دفاع مقدس است و آرزو می‌کنم هر سال مانند امسال، اول مهر هیجان زده منتظر زنگ مدرسه باشیم و ایران عزیز آباد و سربلند و پیشرفته باشد.

انتهای پیام/60002/و

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • samii IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    باسلام انموقع که بچه هاکتک می خوردندابن سیناورازی وشیخ بهائی و...بوجودمی امدحالا دکترکلاش بوجودمی ایددربهترین شرایط پول می گیرداخربهشت زهرامی برد خداحافظ