معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سال زراعی جاری ۳۹ درصد از حجم خرید تضمینی جو در سطح کشور متعلق به این استان بوده است.

خرید تضمینی ۳۹ درصد محصول جو کشور در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، نجفقلی صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال زراعی 93-94 در کل کشور 270 هزار تن خرید جو تضمیمی صورت گرفت که از این میزان 106 هزار تن آن در خراسان رضوی خریداری شده است.

وی گفت: میزان تولید جو در خراسان رضوی 550 هزار تن است که 106 هزار تن آن به قیمت مصوب 9 هزار و 200 ریال در هر کیلوگرم به صورت تضمینی خرید شد.
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: این اقدام با هدف تنظیم بازار جو انجام و موثر واقع شد لذا کاهشی در قیمت جو به ضرر کشاورزان رخ نداد.
وی ادامه داد: در سال جاری زراعی حدود 160 هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت جو آبی و 52 هزار هکتار زیرکشت دیم این محصول است.
صالحی گفت: گرچه امسال میانگین بارندگی به میزان لازم رخ نداد اما بارندگی به موقع و موثر موجب شد تولید محصولات زراعی و باغی به میزان خوب و قابل توجهی در بخشهای مختلف صورت گیرد.
خراسان رضوی به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در ایران 1،2 میلیون هکتار زمین زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.