قدس آنلاین : مدیر کل آموزش  و پرورش خراسان رضوی  گفت: معلمان چند پایه عشایری در برنامه ششم توسعه از مزایای بیشتری برخوردارند

معلمان چند پایه عشایری  در برنامه ششم توسعه از مزایای بیشتری برخوردارند

به گزارش قدس آنلاین ، سید جواد حسینی  مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در مراسم نواختن زنگ  مهررضوی در روستای شورستان شهرستان کلات گفت: 4هزار و 500 فرزند غیور عشایری در کلاس ها چادرها و کانکس ها به تعلم و تربیت مشغولند.

وی  افزود:عشایر  در انقلاب اسلامی  و دفاع مقدس  نقش موثری داشتند و حالا  ما سهم خودمان را در قدر شناسی  از آنها انجام می دهیم.

حسینی گفت: امسال شعار تعلیم و تربیت تمام ساعتی است. یکی از بندهای پیشنهادی ما  اینست که معلمان چند پایه و عشایری و مناطق محروم براساس مدل انگیزشی در نظام تعلیم و تربیت از مزایای بیشتری برخوردار باشند. 

وی افزود: ضریب بار اضافی این معلمان چندین برابر معلمان معمولی است. تولید محتوای الکترونیکی و صدای معلم عشایری و چند پایه ترتیب دادیم و معلمان عشایری را به تکنولوژی تبلت مجهز کردیم.

حسینی گفت : در این مسیر با رویکرد توضیحی ترجیحی  حرکت کردیم و   چون  اینجا عدالت ترجیحی حاکم هست  ، به همین دلیل برای اولین بار روز آغاز تحصیلی را با زنگ دانش آموز عشایری آغاز کردیم.

 در ادامه این مراسم،  مدیر کل  دفتر امور اجتماعی  و فرهنگی  استانداری خراسان رضوی،  گفت: علم  چیزی نیست جز قوانینی که در طبیعت وجود دارد و  عشایر از خلقت و طبیعت اسفتاده کرده و بحث ییلاق و قشلاق شناختی از طبیعیت است که از پتانسیل آن استفاده کرده اند.

حسینی گفت : ما باید مثل گذشتگان اندیشمند باشیم عشایر اولیه هم اندیشمند بودند و قنات را احداث کردند اندیشمندان ارزشمند بودند امیداوریم جامعه فرهنگی از قوانین طبیعیت نهفته است به نحو مطلوب استفاه کند.

همچنین علی ابراهیم پور نماینده مردم عشایر کلات  گفت :درخواست فرهنگیان استفاده از نیروهای بومی و تخصصی جهت ماندگاری نیرو است

ابراهیم پور گفت : ، درخواست شوراهای  چنار برای احداث مدرسه ابتدایی دخترانه  با ظرفیت ، 190 دانش آموزبود که  چون مدرسه با قدمت 40 سال و تخریبی می باشد ، امروز با حضور  مسئولین ، این مدرسه در روستای  چنارکلنگ زنی می شود.

در ادامه  موذنی، رییس آموزش و پرورش شهرستان کلات گفت:شهرستان کلات 210 بازنشسته و 22 مدرسه عشایری 27 کلاس درس با 27 معلم عشایری دارد که   5/5 درصد کل دانش آموزان شهرستان  را تشکیل می دهند.

وی افزود: شهرستان کلات  47 کیلومتر با کشور همسایه فاصله دارد و میزان پراکندگی کوج نشینی از مرز قوچان تا مرز کشور همسایه کوچ نشینی می باشد.

موذنی  با بیان اینکه با نگاه عدالت آموزشی تمام برنامه های کیفیت بخشی را در مناطق عشایری اجرایی  کنیم گفت :وجود سه رکن اصلی دانش آموز و معلم و اولیا عشایری به عینه توانسته همدلی و همزبانی را در مناطق عشایری تجلی بخشد.

وی گفت:مشاور سیار  تربیت ،سفیران اسمانی، تلاشگران امروز، از جمله طرح های عشایری است که  با مشارکت همه نهادها و دستگاه ها اجرایی شده است

رییس آموزش و پرورش شهرستان کلات  در پایان خبر از برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی عشایری در شهرستان کلات  داد .

موذنی افزود:27 معلم عشایری در این منطقه داریم و در کنار این توفیقات در مناطق عشایری کاستی هایی وجود دارد، مانند،عدم دسترسی دانش آموزان دختر ابتدایی و پایه ششم به مدارس متوسطه دوره اول  از جمله این مشکلات است.

وی گفت : حدود 23 نفر بازمانده عشایری از تحصیل  داریم   و دو دستگاه کانکس چرخدار در برخی مناطق عشایری در رفع محدودیت تردد  می کنند.

*تصاویر:شبنم مقدم

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.